Avsnitt 59: Nu kommer kombin vi väntat på

Denna vecka får duon hjälp av Fredrik Sandberg, chefredaktör på tidningen Elbilen. Han har varit i Portugal och provkört nya BYD Seal U, kan det vara något för de som inte vill ha en Tesla Model Y? Peter har varit och spanat på nya Volkswagen ID.7 Tourer och det diskuteras om ID.7 är helt magisk att köra eller inte. Christoffer berättar om sin kärlek för stora bensinmotorer, Seko stoppar planerade superchargers och vågar man verkligen köpa en Polestar idag? Detta och mycket mer i veckans avnistt av Elbilsveckan.

Underhållande podd avsnitt !

Kul att det uppskattas!

Ja alltid lika underhållande. Bästa elbilspodden

1 gillning

Håller med, bra podd.

VW gör mycket rätt nu med sina bilar, äntligen. Dom skulle bara behöva få ut dom också.

Det är bra att ha långsiktiga planer men man behöver få ut bilar nu :blush:

Att säga Teslas mjukvara var bra från början är inget annat än lögn. Den som säger så hade inte en tidig Tesla

Trevligt att höra att man inte är ensam om att vurma för enthusiastbilar Gullin :call_me_hand:

En viss annan podd som anser sig vara störst pladdrade mest igenom förra avsnittet, någon mer som håller med?

1 gillning

Jag håller med… Där är allt frid o fröjd med deras Teslabilar😉… bäst på allt

Samt att det är väldigt mycket internsnack tycker jag, kanske inte lika intressant för övriga lyssnare som för dem själva.

Jag slutade lyssna vid denna konversation

1 har fått reda på att det är länkarmsbussningar som gör att det skramlar

2 vad är det?

1 den sitter under där någonstans

En elbilspodd där ingen vet hur en bil funkar utöver mjukvaran känns som bortkastad tid

Jag har stor behållning av Alfred, de andra två, nja…

Vänner – jag uppskattar verkligen att ni gillar det vi gör. Recension av Tesla med Sladd görs nog bäst hos dem emellertid :slight_smile:

Kul att det uppksattas, jag tycker själv att det blir lite bättre flyt när man är tre personer, blir mer en diskussion då än bara fram och tillbaka, lite därför vi har börjat ta med gäster allt oftare också :slight_smile:

Redan innan Peter och jag började prata om podd så kände jag att jag ville göra något liknande, hade en period där jag gjorde mycket videos “Veckan med elbil” eftersom jag kände att jag kunde tillföra något utöver den podd som redan fanns. All kred till dom som hållt på så länge och jag är själv aktiv lyssnare och har varit en längre tid, men elbilar är mer än bara Tesla.

Samtidigt ska man ju också vara självkritiskt, dom pratar Tesla för att dom äger Teslor, vi pratar mycket Volkswagen Group/Audi och Volvo/Polestar av liknande skäl. Samtidigt ser jag fram emot ett 2024 när fransmännen kommer igång riktigt med Renault som gör mycket bra nu, Peugeot e-3008, Citroen e-C3 osv.

Men det är roligt att ni lyssnar, fortsätter komma med feedback, fortsätter diskutssionerna här på forumet och fortsätter lyssna på nya avsnitt som kommer <3

1 gillning

Jag ligger lite efter i avsnitt och har precis gått igenom detta. Jag måste ändå säga att man läser mycket online men att höra att arbetarrörelsens arbete beskrivs som ”maffia” i er podd är ett nytt lågvattenmärke för mig.

Kan heller inte se kopplingen att man vill aktivt hämma elbilutvecklingen för Tesla SuC är ganska ogästvänliga för icke-tesla så länge det inte är Gen 4 med kortläsare samt att övriga operatörer har det fortfarande fritt fram att etablera laddare öppna för alla.

1 gillning

Du får nog nyansera det där annars framstår det ju som att det är poddens hållning.

Nu har det kommit en kombi till vi väntar på! Opel Astra Sports tourer!

Det sades ju i podden. Verksamheten beskrevs som maffiaverksamhet. Inte av dig eller Gullin men av er gäst och även om det förvånat mig mer om någon av er gjort det så är det fortfarande oseriöst att det ens diskuteras ett samband mellan fackligt arbete och hur maffian opererar.

Kanske bara är jag, men jag anser att nivån blev väldigt låg.

Men det är väl ändå korrekt. Det är ju ingenting annat än absurt att Tesla-bilar inte får repareras eller att PostNord inte delar ut post.

Med det sagt så vill jag betona att jag avskyr Tesla och antisemiten Elon Musk - och även jag är emot många av åtgärderna.

Jag tror du har en mycket skev bild över vad maffiaverksamhet är.