Avsnitt 64: Ingen Fård på våran gård.. eller?

Jag tror mellan 500-600 :wink: Som mer etablerad skulle det vara närmare 600 men som nytt märke så är 500 mer rimligt, jag hoppas dom inser att dom inte är så etablerade och därför hamnar närmare 500. Hörde något rykte igår om att man vill lägga sig under Model Y och då är 500 mer rimligt. Jag blev inbjuden på ett event men är tyvär upptagen då så kan inte gå.

Är det inte rimligt att prata förbrukning i kWh då kapaciteten i batteriet mäts i kWh?, och det är ju den man förbrukar…

Vilken enhet som är rimlig att prata om, tror jag den här tråden har visat, är olika för alla :slight_smile:

Jag tycker kJ/mile är det mest rimliga för Joule är enheten för energi.

:joy:

100 petaerg/fjärdingsväg = 1,04 kWh/km. Har vi löst det här nu, månne?

Får att återgå till når annat, det är alltid kul med Haris som bara levererar hårda siffror, som gullin säger så är ju medelhastighet på laddningen det viktigaste egentligen och väldigt hedervärt att faktiskt notera det.

Bolaget som det snackades mest om är ju typiskt amerikanskt och levererar en skithög peakeffekt, en go siffra att ha i sin marknadsföring, men presterar kanske inte på topp i övrigt.

Esse är även inne på ett problem i att man redovisar olika siffror när man skriver om laddhastighet, 30-80, 10-70 m.m.

Själv tycker jag egentligen inte laddhastighet är det viktigaste. Kör å andra sidan väldigt sällan längre än att jag behöver stanna en gång åt varje håll, mer viktigt i så fall är att bilen inte har problem med laddarna utan att drt alltid fungerar. Tesla t.ex är det är det enda laddnätverket som aldrig fungerat med min bil, medan CK och Ionity t.ex alltid fungerar. Ibland ställer jag mig t.om på en laddare som inte fungerat för någon annan och bara laddar.

2 gillningar

Från 540 000 börjar G6 på :slight_smile:

1 gillning

Tack. Det känns rätt okej ändå med tanke på att man inte på något sätt skalat av när det kommer till teknik och utrustning ens i RWD standard range. Den 22/4 skall jag förbi Bilia och kolla på den.

Håller med, tyckte priset kändes vettigt :slight_smile: