Avsnitt 72: Två kulturarbetare och en BMW

Komiskt att @cgullin, som vid tillfället för inspelningen kör runt i en fulltrimmade kina-Volvo, kan ha en utläggning om att Kia EV6 är för dyr i GT-line utförande, när den inte är så mycket dyrare än just ovan nämnda EX30.

Sedan verkar CG redan ha bestämt sig för att Kia inte kan göra premiumbilar (host EX30 host), verkar dock som att den Tyska motorjournalistkåren inte riktigt håller med om det. https://alltomelbil.se/kia-ev6-blev-arets-premiumbil-i-tyskland/

1 gillning

Du verkar tro att jag tycker EX30 är rimligt prissatt? Det har jag aldrig sagt.

“redan ha bestämt sig” - Det är inte så att Kia är ett nytt bilmärke, hur många år måste det gå innan man bestämmer sig?

Gissar att du äger en EV6?

Nope, jag äger ingen EV6! :blush: Men jag är i startgroparna för stt köpa ny bil och det är absolut en av de mest intressanta elbilarna om man kollar på elbilsvärldens mellanprissegment i synnerhet sett till den uppdaterade version som ser ut att trilla in under hösten.

Framför allt finns det en mörkgrön färg till EV6, till skillnad från alla jäkla bilar som bara finns i olika nyanser av grått.

Själv är jag barnslig förtjust i ”Gravity Blue”. Synd att deras röda färg inte är så snygg som den som t.ex. Mazda kör med.

Jag är också svag för den gröna EV6. Kia Sportage finns också i en fin, mindre mättad skogsgrön färg som jag blir glad av varje gång jag ser den.

1 gillning