Nä, det är väl inte det enda du sa. Om du säger saker som “Behöver jag ge er en länk?”, “inget ni tänkt på tydligen” eller “ni skulle må bra av” så kan det missuppfattas som mästrande och aggressivt.
Så fundera lite på vilket språk du använder, om du inte vill att du (miss)uppfattas som att du har en översittande attityd. Det är vilka ord du väljer påverkar hur du uppfattas, och vilket budskap du förmedlar. Vad du själv känner inuti när du skriver vet vi inget om, allt vi ser är vad du skriver.
Throttle House är en favorit hos mig, spelar ingen roll vilken bil det handlar om, man vet att det kommer bli bra. Håller med om att en kanal med en bra duo blir så mycket bättre och kan man göra så mycket mer men allt kokar ner till ekonomi. Ingen av oss jobbar med YouTube som enda yrke för det skulle inte gå runt.
Men utan att säga för mycket så har vi pratat om mer gemensamma saker och förhoppningsvis så kan vi få till en första under hösten här. Kul idé även med ID7, i4 och A6 - Det kan bli mycket känsla där
När ni diskuterade alternativ till Tesla och Kina bilar så kom aldrig Hyundai upp på tal. Eller det kanske var i den andra podden om elbilar jag tänkte på? hmm
Alla tycker vi olika. Personligen tycker jag att det börjar bli för många i podden. Om någon mer skall vara med så anser jag att de skall bidra med något som Esse och Christoffer inte själva kan. Exempelvis som när ni har med han som driver den där elmacken och kan rabbla verkliga siffror från olika bilar/modeller som laddar på hans station.
Ioniq 6 är inte så gammal och det är den perfekta elbilen enligt mig. Har allt en modern elbil behöver mer därtil. V2L och kan dra 1600kg med dragkrok.
Ioniq 5 har liknande siffror och funktion med ett mer tilltalande utseende om man inte gillar Ioniq 6 looken.
Man kan välja mellan one-pedal-drive och normal coasting läge med manuell regenerat-bromsläge [0=fri rulla ↔ 3=bromsnivå] bakom ratten. En Tesla har varken V2L eller kan frirulla.
Bilen kostar dessutom lite mindre än många konkurrenter. Jag förstår inte varför man ens vill titta på andra märken om man inte är märkes loyal som vissa volvo och audi ägare?
Dessa är säkert bra bilar men jag gissar att både Ioniq 5 och 6 är lite för designmässigt utmanande för många så då väljer dom en Tesla model y istället som man vet kommer passa in lagom bra. Tyvärr.
Svårt att blidka alla.
Jag tycker det är för lite prat om hemmabyggen och begagnade bilar i podden. Många riktigt bra bilar börjar komma ut till väldigt bra priser nu.
Ja det var tråkigt att danskarna strök 1200 beställningar.
Jag hade tur, bytte till en en lagerbil och fick leverans inom 3 månader.
Ioniq 5 är en fantastisk bil och det ska bli intressant att se priset på den uppdaterade 2025 årsmodellen.
Det finns information på den nya hemsidan Nya bilar och tjänstebilar | Hyundai Sverige
Fram tom idag finns lagerpris på Ioniq 5 med 70000kr i rabatt.
Hyundai Motor Sweden AB äger idag 1063 bilar. Jag antar att de tagit över ägandet av bilföretagens bilar, i och med att de gått över till agentmodell för försäljningen.
Ja den såg helt klart mer intressant ut, då hamnar den kring de 800 som jag hade trott med det stora teknikpaketet och fortfarande över 500 km WLtP och snabb laddning! Könns mer intressant än den första vi fick se!