Avsnitt 93: Tyska hycklare

Det blev ingen Renault 5 denna vecka men det kompenseras med fyrhjulsdrift på en bil som nog skulle få in en R5 i kombin. Det kommer fler elbilar för under 400 000 kr vilket är välkommet och Polestar 3 får Plug & Charge vilket också är välkommet… typ… kanske… Ett tips också om att hålla utkik på vad som händer imorgon! Gullin har nu kört Q6 och Esse ser fram emot att diskutera bilen, Sen vänds samtalet till Ford Mustang Mach-E som Esse kör och Gullin alltid ser fram emot att diskutera mer av.

3 gillningar

Alltid härligt att börja dagen med en podd från er :slight_smile: Blev förvånad när jag såg en utförlig film om Renault 5 igår från Tyskland!
Bra att flera börjar styra om till plug&charge men det är en trögflytande marknad att anpassa sig till standards.

Lite mera angående fördelar och nackdelar med plug&charge och autocharge från vibilägare.

Pratades lite om värderingar i bilmärken. Jag har ett lite annorlunda problem , då jag gärna skulle välja en Kia EV3 standard range vid nästa bilbyte . Min Exfru heter Kia i förnamn och mil kära Fru skulle nog inte uppskatta bilvalet . Men den är som tur är väldigt kantig , och med något fult färgval och montering av ett gäng små antenner , så den blir taggig också . Så kanske man skulle våga köpa en och tvätta den med svamp på garageuppfarten.

3 gillningar

Du får se till att Robert De Niro och din exfru kommer ihop sig, så kan du nog köpa din Kia EV3 utan risk för svartsjuka :smiley:

2 gillningar

Jag tenderar att hålla med pojkarna om Ford Mustang Mach-e

Hade planerat att börja året 2021 med en EV Under hösten 2020 lånade jag och körde det mesta som fanns tillgängligt och med alla boxar markerade så hamnade Mach-e i topp och att den även fanns i en färg som var nästan identisk med våran 1968 Mustangs Candyapple Red togs beslutet att den ska vi ha
Efter ett par omgångar med lokale Fordhandlaren som var otroligt hjälpsam visade det sig att jag inte kunde få det jag ville ha förrän Q3-Q4 så valet föll på en fullsmetad 1st Edition ID.3 som levererades på tre dagar

Jag var väldigt imponerad av bilen och dess funktioner vem älskar inte kodlåset på B-stolpen som Ford började med på 80talet och framförallt hur den var att köra och jag hade nog varit riktigt nöjd med den och handlaren som tog i allt han kunde för att leverera det jag ville ha

Färgen på ID.BUZZ ändrades i sista stund från Bay Leaf Green till Candy White/Alpine White efter att jag köpt en Mk1 Golf Cabriolet i just den kulören
Av grannar i byn kallas dom The White Brothers

1 gillning