Bästa laddplatserna?

En sak som jag tänkt mycket på är att det verkar skilja en hel del på hur bra laddatationer är uppbyggda. Allt från kösystem till hur breda laddplatsens parkeringsplatser är i förhållande till andra bilar.
Jag är personligen väldigt mån om att hålla bilen i bra skick men med tanke på hur lite respekt folk visar för andras bilar på parkeringar mm så är ju det en ganska stor fråga för min del iallafall.
Skulle ju vara halvkul att komma ut till avslutad laddning och ha dörruppslag i sidan på bilen.
Skiljer det mellan operatörerna eller är det från plats till plats?

Jag upplever att dom flesta platser är bredare än en vanlig p-plats och att det finns gott om utrymme även om ett barn skulle bara öppna bakdörren utan att tänka sig för t.ex. Många gånger står man ju också bakom varandra istället för bredvid vilket gör det svårt med dörruppslag :slight_smile:

Skulle nog säga att det är upp till varje operatör.
Vanliga P-platser är 2,5M i bredd. På elmacken kör vi 3M på 7platser, plats 8 är special på 3,75M för de som har extra behov av plats.

Vill gärna bygga 3,2M på nästa etablering, även om 3M känns OK.

De operatörer som bygger genomkörning glömmer ofta bredden i ”gången” som gör att det känns trångt och bökigt ändå även om genomkörning är den bästa lösningen om plats tillåter.

@elmacken
Ja, det är ju inte bara dörrar som kan slås upp så passager är ju också något som är viktigt såklart.
Har sett så mycket konstigt beteende hos folk som helt struntar i andras egendom när de passerar bilar och parkerar i närheten.