Bästa stora förmånsbil

Ny förmånsbil ska inhandlas, ber därför om er expertis!

Jag har Inte något direkt kostnadstak men vill gärna hålla nere förmånsvärdet till en rimlig peng.
Mina behov är en stor bil. Vi är två vuxna med 2 bakåtsittande barn där det ska in barnvagn och packning vid resor. Vill gärna ha något med åtminstone hyfsad komfort. Inte alls bunden till något specifikt märke.

Alternativ jag kikar på:
Model Y
+känns vettig utifrån räckvidd/laddning, mjukvara och lågt förmånsvärde.

• halvtaskig komfort. Inte övertygad av konstiga val som brist på parkeringsensor/kamera fram. Har inte fått något vill ha begär de gångerna jag åkt tesla…

Xpeng G9
+ser ut som en väldigt trevlig bil utifrån reviews med bra komfort. Stor i både baksäte och bagage. En long range Rwd känns som ett vettigt och prisvärt val
-Hittar inte så mycket negativt men är ett oprövat kort.
Någon som provkört? Funkar assistanssystemen? Blir man galen på kinesiskt tjut för minsta lilla eller är det hanterbart?

Ev9
+stora utrymmen. Känns som en dröm på familjesemestern
-kanske onödigt stor och klumpig. Egentligen inte behov av 7 säten.
-lite dyr i första maxade versionen som kommer

Id7
-vill i så fall ha kombin, när kommer den tro?
+komfort och lagom utrymme. Bra förbrukning och lär hamna inom rimliga pengar.

Söker helt enkelt diskussion kring bästa stora tjänstebilsvalet för en relativt väl tilltagen budget men under EX90/modelX/tysk premium segment.

Skoda Enyaq - En bil med trevlig komfort, inte så bullrig. Bra baksäte för barn som sitter åt alla håll och kanter med ett bagage där man får plats med en barnvagn utan större problem. Inte onödigt dyr (nåja, alla elbilar är onödigt dyra), ser okej ut och kommer från VW-gruppen. Jobbigaste är egentligen mjukvaran men även den börjar bli duglig nu.

1 gillning

Hej och välkommen till forumet!

När det kommer til G9 och EV9 så tror jag det blir ungefär lika mycket pipande dessvärre. Men vi får se på G9:an hur den tar sig framåt i praktiken.