Beggad elbil för 300k

Jag kan rekommendera tillägget drulle försäkring , som jag betalar 225 kr om året för hos Cupra försäkring. Täcker en del av dom skador som barn eller som i vårat fall hund eller jag själv kan ställa till med . Oro angående leasing kontra ägande av begagnade bilar har jag ältat mycket under dom 7 år jag leasat , men har inte kommit fram till någon slutsats mer än att oro blir det i vilket fall om den begagnade bilen är utan garanti . Begagnad bil med lång kvarvarande garanti skulle nog i mitt fall ge lite mer sinnesfrid , och brukande av bilen på ett mer avslappnat sätt . Men alla är vi olika så man får väl känna efter själv vilket man känner minst oro för .

1 gillning

Det beror helt på hur man är som ägare/brukare av bilen Genom åren har jag aldrig leasat bilar jag har leasat traktorer släp och trailers men bilar har jag finansierat på egen hand Vi privatleasade en ID.3 för att se om vi kunde ha en EV som A-B transport vi är två vuxna och ganska noga med bilarna vi har men ändå fick vi slanta 3.000 för ett dörruppslag på framskärmen när den skulle tillbaka

Jag har däremot varit på mottagarsidan av leasing/privatleasing bilar som kommer tillbaka Privatleasing bilar är ofta i ganska bra skick och det är sällan det blir några större kostnader tjänstebilar däremot undrar man ju ibland om man använder den dagligen i sitt arbete vill man då sitta i en sopcontainer det har hänt att bilarna aldrig eller väldigt sällan varit servade

Jag har köpt ett antal 2-3 år gamla privatleasingbilar genom åren men aldrig en företagsbil

1 gillning

Stort tack allihopa för era tankar och rekommendationer i denna tråd! Det blev till slut en E-tron 55 från 2023. Hoppas och tror att den ska kunna räcka till som familjebil i åtminstone 5 år framöver.

3 gillningar

Fick du en e-tron 55 från 2023 för 300 tkr? Låter väldigt bra!

1 gillning

Budget var 300-350k. Jag fick sträcka mig lite över det till 370. Fanns lite billigare som gått fler mil men ville ha nästan fullutrustad med bra batterihälsa, uppgraderat ljudsystem, 360 kamera osv.

3 gillningar

Hur mycket får du betala i försäkring? När jag kollat så har dem varit väldigt dyra.

1 gillning

Fick bråka rejält och hota med att byta bolag för att få ned helförsäkringen till 1500 per månad. Vad har du fått för prisförslag?

Har bara kikat via Compricer och Zmarta och där var det över 2000 kr / mån.