Jag kallar den underbar ![]()
Bil och bil. Norge idag… Många el lastbilar och Bussar som denna som laddar på IONITY Dombås. Min Hyundai (silver matt färg) syns lite av till höger på bild på samma laddnings plats. ![]()
En chaufför kollega som jag jag känt i 20 år , jobbade hos Asko som chaufför 2008 - 2012 . Han pratade härom veckan om att dom gått över till Ellastbilar . Kommer inte ihåg vad staden hette , men det var nere i södra Norge , inte så långt från Sandefjord .
Larvik?
Japp , det stämmer . Han tjänade oförskämt bra jämfört med oss i Sverige kommer jag ihåg. Men kärleken lockade honom tillbaka till Sverige.
Hamnade bakom en dansk Fisker Ocean på väg till jobbet imorse.
Jag trodde de bara såldes i USA. Någon som vet hur många som kan finnas i Europa? I Sverige ha de väl aldrig sålts?
Jag vet bara att en gammal kollega Volvo handlaren i Enköping köpte 30 st från konkursboet och enligt Nikolaj sålde han dom på någon vecka dom gick för 499K istället för 700K Helt utan garantier och möjlighet till mjukvaruuppdatering
Det finns en här i sydöstra Skåne i en otrolig mörkblå pearl lackering så jävla snygg bil Henrik Fisker kan bildesign tyvärr inte lika skarp när det kommer till ekonomi
Fun fact CFO i Fisker Inc var Henriks fru Greta Gupta-Fisker
Sad fact Ocean såldes i USA via Fiskers website men man hade ingen betallösning när försäljningen drog igång Enligt ryktet så levererades ett hundratal bilar till dom första kunderna utan att kunden betalat för bilen
Just the fact Henrik Fiskers mest ikoniska design BMW Z8
Vet att det finns ett exemplar som rullar i min lilla hemstad.
Roligt att det finns några! Imponerande vågat att köpa en! ![]()
Visst sålde Fiskar innan konkursen i Sverige men jag kanske har fel.
Vill minnas jag läste något reportage om de som köpte dessa bara för att upptäcka att företaget efter det gick i konkurs…
Men skitsnygga var det allt, såg några på bilmässan och provsatte i bilar med några olika utrustningpaketet
Jag har sett en i samma färg rulla runt i Malmö. Tycker det är en riktigt fin bil. Synd att det aldrig tog fart!
Twizzy är ju en rolig sak. Inte direkt lämplig för svenskt klimat, vilket kanske är anledningen till att den fått lite “udda” fötter? Eller så är det någon som skämtar med ägaren?
Om twizzyn stått uppställd så där utan däck, så hade det varit en syn som kanske tyvärr är vanligare. Nu ser det nästan ut som ett konstverk ![]()
Vi såg två Fisker på väg hem från Öland i lördags.
En på ett lastbilsflak utanför Västervik och ytterligare en på Maxi Häggvik, och den såg ut att ha kört dit av egen maskin iaf