BMW hintar nu tydligen om att de ska släppa en elektrisk CAB 2028.
Kan vi vänta oss att Mercedes och kanske till och med Volvo m fl hänger på den trenden?
Äntligen !!!
Jag har jagat en viss VW Designer om en 2030 ID.Golf Cabriolet för att hylla 50 år sen Mk1 Golf Cabriolet släpptes svaret är
“Det kan hända mycket fram till dess men det vore en för inbitna Volkswagen Tifosi och som du vet är Mk1 Golf Guigiaro designen för mig ikonisk”
Volkswagen firade 50 år sedan 1976 Mk1 Golf GTI introducerades med att 2026 släppa ID.Polo GTI och har varit tydliga med dess GTI heritage som färger klädsel fälgar mm.
Onödigt vetande: När VW 1976 lanserade Mk1 Golf GTI planerade man 5000 bilar då det kunde bli svårsålt med en familje sportbil under Mk1 Golf GTI produktionen 1976-1983 sålde man 460.000 Mk1 Golf Cabriolet sålde mellan 1980-1993 runt 390.000
Man lever ju på hoppet
Nja, Volvo har inte haft cab på länge så de tror jag inte.. men kanske vw kan tänkas hänga på?
Inget nytt gran coupe 4 serie? De som slog till nyligen på en rabatterad sådan till nypris lär nog se lägre än genomsnittlig värdeminskning. Tror den bilen uppfyller en unik nisch som inte i3 gör på samma sätt.