BMW i4 M50 vs Zeekr 7X AWD

välja mellan dessa som förmånsbil har spolat ner ID7, P2, EC40, BMW ca 700:- dyrare i månaden.
rätt så olika bilar och det lutar åt Zeekr, MEN! är det någon här som lyckats köra båda och kan ge en åsikt.

tilläggas att jag inte kör omkring på en familj, 90% själv, annars med ett barn och/eller kvinna

kör ca 3000-3500mil om året.

ska sägas att hade inte förmånsvärdet dragit vägen och att MB är så snåla med rabatter hade ja valt en C-klass kombi diesel laddhybrid utan att blinka.

3 gillningar

Detta är ju två heeelt olika bilar och beror enormt på vad du föredrar. Jag har själv en i4 M50 och kört 150-200 mil med en Zeekr 7X och likheterna är få. Behöver du utrymmet, uppskattar laddning på 15 minuter och vill ha lite härlig luftfjädringskomfort på motorvägen så Zeekr 7X.

Tycker du att kvalité, stabil mjukvara och app och körglädje är viktigare och då helt okej med att laddningen kommer ta 30 minuter och du kommer ha en kortare räckvidd så är i4 den du ska välja.

Jag skulle aldrig byta min i4 mot en 7X för den tilltalar inte mina behov alls… eller utseendemässigt men det är ju väldigt individuellt :slight_smile:

1 gillning

Tack för bra feedback.

Det handlar mest om ekonomi av mitt val. Men även laddeffekt då jag inte kan ladda hemma och bagaget.

Platsen i bagaget klarar jag mig på i4 precis. Mest teknisk utrustning för jobbet jag släpar omkring på som alltid ligger där åretom

En fördel är 7x som är mer diskret ute hos kunder, ingen säger något om lika dyr Zeekr såklart Ja kommer åka runt i varselkläder så inte diskret då :crazy_face:

Zeekr kostar mig 3500:- inkl vdäck och dragkrok vilket är bra . BMW klart dyrare trots väldiga rabatter Väldigt svårt trots allt m50 FC ca 660k med vdäck

Tycker det låter som att Zeekern är det bättre valet. Den kommer antagligen ge dig färre “men va faaan” under dina 10 000 mil (räknar med att 3 år). Då är laddningen det som jag främst tänker på. Att inte kunna ladda hemma och ha en bil som laddar långsamt är inte kul :frowning:

Har du massa prylar i bagaget kanske man inte bör ta kurvorna i så höga farter ändå heller så M50n får inte sträcka på sig på samma sätt :wink:

1 gillning

Ja det har du nog rätt i, får tänka lite praktiskt(hjärnan)
Kör BMW r1300 GS och hade vart skoj med i 4 såklart men laddtiden och de milen som det blir på 3 år så spar man nog en del irritationsmoment. Jag har vissa 11kw destinationladdare hos kunder jag kan använda då jag är på plats minst 4h åt gången som hade talat för BMW då men dumt att räkna enbart på. 7x är ju överlägsen då man står utan laddare hemma, så är det ju

Använder Northe plus cirkleK för laddning

Tyvärr är du ett år för tidigt för att få en BMW med modern elbilsteknik. Hösten 26 tror jag vi har nya i3 och i3 Touring annonserat, om inte på gång att börja levereras och det är ju i3 Touring du egentligen vill ha :wink:

Ja i3 touring måste bli en klockren tjänstebil det.

Jepp. Samma med övriga västerländska tillverkare. Kina ligger före enl mig.

På vissa punkter absolut :slight_smile: