Den är riktigt bra i både i4 i5 men jag noterade på våra kringelikrok vägar här har den en tendens att ligga och slicka mittlinjen vilket kan kännas otryggt i vänsterkurvor med möte i högre hastigheter likaså på 2-1 vägar drar den sig ut mot mitträcket vid omkörning men som du säger den funkar riktigt bra ett finger på ratten mjukt och följsamt och den stretar inte emot om man vill göra egna korrigeringar
VW Travel Assist som även den jobbar mjukt och följsamt med ett finger på ratten men den väljer istället att ligga nära vägrenen vilket gör att den dyker in mot sidlinjen efter en omkörning jag gissar att det är svårt att få det perfekt den ska läsa sido och mittlinjer och sen placera sig rätt i en fil som kan vara allt från motorvägsbred till inte mycket bredare än bilen Båda får lite beslutsångest här där många av våra småvägar inte har mittlinje då kan det gå lite hit och dit
Jag har kört med styrassistenter bra och dåliga men jag tycker BMW VW Skoda Polestar och Mini har lyckats riktigt bra
Medhåll !
BMW i4, i5 och iX är skitsköna att ratta, är det inte DET som man vill ha - om man nu vill ha en BMW? Kanonbra körhjälpmedel ihop med MB de tveklöst bästa om man föredrar en harmonisk och förutsägbar körhjälp (inkl aktiv farthållare.
De har dessutom (särskilt iX) underbar ljudkomfort och förvånadsvärt trevlig på väg. Sagt från en som normalt avskyr SUV!
Alu i stora delar så den klarar troligen rosten bra.
Ful, ja…sköööööön att ratta JAA.
Har utmärkta displayer inkl headsup och BRA stereo.
Vilka andra elbilar är i samma klass totalt sett? Har EQS och Taycan på min lista. Allt annat är smäckigt.
EQC/eTron 55 är även de trevliga premiumbilar och EQE en budgetkompromiss.
Vad annat ligger i denna klass av total förmåga?
Tesla spricker stenhårt på usel mjukvara och känns plastiga.
Trevliga att köra men usel komfort. (ja jag har hört Highlind)
Hej, På provturen i vackert väder körde den torkarna till o från, samt började acca stenhårt mitt i en avfart (slog av farthållaren innan jag åkte av motortrafikleden) Som tur var var det inte en supertight sväng så jag hann precis bromsa in…innan vi åkte av vägen. Var ytterst nära