Hej! I dag fick jag bekräftat att den här självkörningsassistenten iX3 har, den som gör att man kan sitta med armarna i kors åtminstone på vissa väger, inte kommer vara aktiverad i Sverige. Och om den blir det i framtiden så kommer det kosta extra, utöver Fully Charged-paketet.
Det var surt. Jag har alltså en beställning liggande på den bilen och kommer antagligen inte avbeställa den, vilket det ändå kan vara för sent för. Och den kommer fortfarande ha lång räckvidd.
Men, min fråga:
Har någon fattat vilka assistenter den faktiskt kommer ha aktiverade i Sverige? Jag skulle bli grymt besviken om den inte når åtminstone till nivån på min Skoda Enyaq.
Nu när jag skriver det känns det lite dumt, den nivån måste den väl ändå ha? Men vad vet jag. Någon av er kanske faktiskt vet och inte behöver sitta och bara anta saker.