Jag fick idag den senaste fakturan från BMW Financial Services och det är en höjning med ca 120:- kr. Jag är lite fundersam över varför det har skett en höjning så kollar här hur andra resonerar ![]()
Jag hämtade ut bilen juni 2025 och räntan var då högre än idag, sedan har den sänkts lite i omgångar med månadskostnaden har aldrig gått ner sedan start. Nu plötsligt vill dom ha 120:- mer per månad fast styrräntan är lägre än när jag hämtade ut bilen vilket känns konstigt.
Är detta ett normalt beteende man kan förvänta sig från BMW? Tidigare har jag leasat genom Santander och dom var faktiskt ganska snabba med att både sänka och höja i samband med förändringar i styrräntan.