Början till slutet?

Hahaha, 10x sämre. Du e för go! Otrygg och hemsk - låter mer som något som kommer från en anghängare av vänsterliberalism med psykisk ohälsa. Världen behöver fler politiska ledare som jobbar för folket och nationen. Det går inte att fortsätta som tidigare, det har visat sig att det inte fungerar…

Vad tror du om att försöka föra en konversion utan personangrepp? Jag har redan raderat ett par andra inlägg där du gjort ner andra forummedlemmar.

8 gillningar

Från Wall Street Journal som inte direkt är vänsterliberal

Most independent analyses suggest that Donald Trump and his family has pulled in between $1.5 billion and $2 billion in direct revenue and new business deals during his first year back in the White House

Inte direkt att jobba för folket och nationen

9 gillningar

Har du eller någon av tokhögerns klimatförnekare ens tänk tanken på vad det kommer att kosta oss om ni har fel och en stor majoritet av värdens forskare faktiskt har rätt? Kan du ens förstå vad det kommer att kosta i liv och pengar?

Men skit i det, nu skall hela världen sticka huvudet i sanden så att “Dementia Donny” kan fortsätta ta beslut för att i ytterligare tre år göra sig och sina rika vänner ännu rikare.

1 gillning

Nu tror jag inte han överlever mid-term.

Sen är det kul @esse att konstatera att personangrepp är okej sålänge det följer forumets narrativ.

Personangrepp på presidenter går bra, inte forummedlemar. Däremot får du gärna redigera att inte kalla @Texan tokhöger och klimatförnekare @ffrostengren just i detta forumet.

Nu skrev jag “du ELLER någon av tokhögerns klimatförnekare”. Ett “och” hade gjort all skillnad i världen, och just därför är det just “eller” i det jag skrev. :slight_smile:

1 gillning

Ja poäng, fin men tydlig skillnad.

2 gillningar

Den frågan är hypotetisk och den kan inte någon svara på. Jag tror det kommer kosta oss väldigt mycket pengar och frihet om klimatomställningen ska få fortskrida i nuvarande form.

Möjligt men knappast utan kontroverser mot just personen Trump. Verkar inte stämma att det är WSJ som gjort denna “analys” utan snarare NYT och då vet vi ju (eller inte) hur det ligger till…

Orange är minsann en nyans av flera. Men omdöme är inte ett ord jag hade använt i sammanhanget.

Bland andra: https://www.wsj.com/politics/elections/trump-family-election-cash-bonanza-2f5f8714

Gents, det är inte svart eller vitt, dvs ingen ytterlighet har sanningen, varken klimatförnekare eller miljökramare. (använde de ord som förekommer i debatten)
Låt oss se på saken lite mer nyktert.

Och Trump ska man inte lyssna på ordagrant, han säger ju olika saker mest hela tiden. Studera istället vad han faktiskt gör. Även det lite hackat o blandat iof…men säg mig den Amerikanska president som hållit en stabil och säker kurs?

1 gillning

One word/name Epstein

Sluta ursäkta vad Trump säger och gör…..

1 gillning

Vi är väldigt off topic.

Ville bara flika in att det är beklämmande att se att någon här skriver att han står upp för det amerikanska folket.

Han hånar inte bara oss i Europa. Han gör ju tvärtemot vad MAGA-rörelsen vill.

De ville få Epstein-filerna, där svek Trump rörelsen.

De vill inte att USA involverar sig i konflikter utomlands. Svek.

Trump underminerar internationella organisationer och strukturer. Ser till att Trump-familjen blir rikare och rikare.

Jag sätter inte min fot i USA igen om de inte ändrar kurs. Tror dock att det blivit lite som i Putins Ryssland, det hjälper nog inte enbart att någon av herrarna trillar av pinnen.

2 gillningar

Om du tolkar det som att jag gillar Trump eller ursäktar det han säger, gör och står för… tolkar du det 100% fel. Totalt fel.

Med all rätt tycker jag! Vad finns det att försvara med allt som överstaten EU lyckats med?

Kanske inte tvärtemot alltid men helt klart så har han gått emot ganska många av de av MAGA rörelsens viktiga områden som t.ex. regimsskifte i Iran och Venezuela.

Ja, det är lätt att lova tjockt och hålla tunt. Dock är det ju betydligt bättre nu än när stapplande Joe “höll i rodret”.

Ja, det behövs röras i flera grytor för att allt ska kunna serveras i en rätt.

Det endas som serveras är den starkes rätt. Från en regelbaserad världsordning.

Vilket än mer innebär att…

… ännu mer.

Jag förstår inte hur man kan vara så desperat för förändring att man väljer alternativet där förändringen bara leder till än mer kaos och konflikt.

5 gillningar

Är det någon ledare vars fokus inte i första hand, är att gynna sig själv?
Antingen att komma till makten…behålla den…eller dölja ev felbeslut - för det kan även vara andra saker som driver personer förutom pengar.
Vissa strävar enbart att få/behålla makt.
För andra är drivkraften enbart pengar.
En del drivs av en övertygelse om “något”, ej relaterat till varken makt och pengar.
Vissa vill ha allt :rofl:

Borde man därför vara förvånad över Trump eller förstod man hur det skulle bli baserat på hans tidigare karriär?
Har vi ledare i EU att skryta över?

Är vi själva så jäkla bra som individer, partner och föräldrar?
Eller så snackar vi bilar…trots vår oförmågor och felbarheter. :zany_face:

Ursäkta off topic, nu ska jag läsa in mig på F1 (teststart imorgon)

1 gillning

Ja, jag tycker faktiskt det. Finns många väldigt bra.

Men vissa vill bara späda på ett politikerförakt och tror att man hade varit så mycket bättre själv.

1 gillning