Om jag skulle köpa elbil, vore övernattningsmöjlighet ett stort plus.
Har Taycan och EQS det?
Nej tyvärr. Xpeng, Volvo EX90, Polestar 3, Polestar 4, alla Teslor är några jag kommer på på rak arm.
Kia och Hyundai har även de ”stillastående läge” för övernattning i bilen.
Tack men skit vad dåligt!
Ingen MB, BMW eller VW-konsern heller?
Hustrun’s C40 fixar enbart 30min klimator…
Men i en Taycan o EQS, kan man lura dessa genom att sätta en tung väska i förarsätet?
Varför har ”alla” landat i 30 minuter? Det begriper jag inte. Vi med hundar vill ju ha lite längre i alla fall för att ha marginal. Inte för att jag okynneslämnar hundarna, men de sitter ju i bilen under laddstoppen (om man inte är ute och går med de just då).
Ja, precis. En timme vore mycket mer användbart eftersom många ärenden tar ungefär en halvtimme och man behöver ha lite marginal.
För en lekman är det lite svårt att förstå att det skulle vara mycket svårare att tillåta användaren att välja ett intervall inom rimliga gränser och med hänsyn till SoC, än att sätta en fast gräns vid 30 minuter (som väl ändå bör begränsas ytterligare vid låg SoC).
Undrar om biltillverkarna är fullt medvetna om detta behov/önskemål. Hoppas att de läser detta forum… Det borde vara en ganska billig förbättring även om de flesta bilköpare inte har behovet.
Precis!
Och hur många väntar inte på ett försenat tåg eller partner/barn?
Barn som sportar, blir kallt att stå still medan förlängningen ska bli klar.
Kö till färja?
Finns mängder av Use Case