ChargeFinder (hemsidan) verkar nu kräva Premiumabbonemang?!

Jag upptäckte idag, lagom när man planerar påskens körningar och laddningar som bäst, att ChargeFinder (hemsidan) nu verkar kräva Premiumabbonemang för att vara användbart - klickar jag på en laddstation för att se priser mm så blir det bara en utsuddad ruta till vänster. Trist, men jag antar att de har tröttnat på att för få betalar.

Så blir det inte för mig. Kanske något tillfälligt fel?

Det hände efter ett tag - kanske hade klickat in mig på dagens gräns av antal laddstationer att visa?:smiley:

Funkar som vanligt för mig i mobilen.

Tror ärligt de skjuter sig i foten om de väljer att lägga mer funktioner bakom betalvägg, tyvärr är det allt för liten marknad av potentiella kunder som kommer betala för detta, precis samma problem ABRP har.

deras tjänst är helt grym men vill de tjäna pengar på den måste det göras genom smart integrering av reklam

Yes, appen funkar (än så länge) som förut.

Ja, verkar vara en maxgräns nu på antalet visningar av laddstationer, åtminstone på webbversionen av Chargefinder.

1 gillning

Utmaningen är väl att appen allt mer förlorar relevans – inrikes är det ju bara att stanna och ladda vid närmsta mack alternativt att vi ha abonnemang hos Tesla eller Ionity.

Utrikes kan det fortfarande vara relevant dock.

Yes. Och att bilarna är bra på att hitta och planera resor med laddning

När jag sålde min 6.75 L V8 ICE bil jag hade “hemma” i Italien och istället hyr elbil om jag inte kör ner använde jag i början flitigt ChargeFinder då det inte är direkt gödslat med snabbladdare i vissa av regionerna men däremot långsamladdare i princip överallt och då var den bra att hitta dom med

Nu har man lärt sig

Ja där tror jag skaparna kommer behöva hitta på funktioner ingen annan plattform kan erbjuda.

Filter som baseras på pris och 800v stöd är sådana saker man tycker vore en självklarhet för betalande kunder.

Som det är idag är det enklare för mig att bara använda Kias navigation vart jag än behöver resa, enda gången jag använder Chargefiner är just för att se att planerade laddare inte är ”idiotdyra”

Jag skulle betala för den , om dom krävde det . Med en elbil som det tar en stund att ladda , vill jag gärna välja med omsorg . Dom få långresor jag gjort har jag växlat mellan ChargeFinder och Google maps med sökning efter restaurang / fik , för att få till ett laddstopp på en trevlig plats som jag vill vara på i en timma . Ett nöje i sig inför helg utflykten som jag inte skulle vilja vara utan . Stanna på vilken mack som helst med en elbil som den jag åker i är ju dödens tråkigt tycker jag .

Passerar ni Jönköping under påsken , så finns det många laddare vid Elmia . Ett litet besök under tiden på bilmässan kanske . I år finns några elbilsbyggen som Ford 32 och några till också. Även Tesla är där med sin Cyber Truck . Glad bilpåsk till alla allbils älskande människor.

1 gillning

Jag använder aldrig CF. Tror jag gjorde det någon gång i början av elbilslivet, men oftast synkar jag bara mina turer baserat på någon specifik operatör (oftast IONITY).