Är det någon som har erfarenhet av denna modell? Modellens utformning är riktigt snygg tycker jag men vet inte hur det är med batterier och tillförlitlighet. Jag har tittat på några stycken idag men vet inget om dem. Vet att Citroën brukar ha väldigt fin komfort. Men är ganska oprövade på elbilsmarknaden. De behöver ju inte vara dåliga för det. Prismässigt ligger de bra till.
Som vanligt speglar andrahandsvärdet till stor del hur bra en produkt är.
Jag skulle lagt till o köpt en Renault e-Megane, Klart trevlig ombonad och snygg bil. Mycket Alu (rostskydd) och bra infotainment (Google)
Jag hade en sån som förmånsbil och var nöjd med den!
Körde mestadels stadskörning och laddade hemma.
Skulle säga att sommar-räckvidden för E4 körning var ca 250 km när den var fullastad med 2+2 och i ecoläge.
Det jag önskat kunnat vara bättre är:
- Inte så sexigt MMI/Infotainment och det gick inte att ställa in laddbegränsning till typ 80%.
- Appen var inte helt 100…
Sen är det service varje år.
Hade funderingar på att ta en privat efter att leasingen gick ut men jag landade i att jag vill ha mer räckvidd.
Jag ska snart lämna tillbaka med E-C4 efter tre år på privatleasing. Har kört 4500 mil med den under den perioden
Det är en skön bil att åka i. Mina största problem med den är:
- Ingen förvärmning av batteriet vilket gör att den snabbladdar ruskigt långsamt när det är kallt. Runt 30-40 kW.
- Appen är ett skämt. Ofta som man måste försöka många gånger för att slå på klimatanläggningen eller ändra laddtider.
- Dåligt värmepaket så den orkar inte få upp värmen ordentligt när det är kallt.