Då var dagen kommen - Byte av bil!

Akustikrutor är borttaget pga leveranstid, väljer man utan får man bilen snabbare helt enkelt.

Får min i maj/juni och beställde som sagt i mellandagarna. Lång leveranstid men passar mig bra för min nuvarande bil går ut 21 maj.
@Smakebra fick du någon uppskattad leveranstid på ID.7an? Ser att du lagt till tonade rutor men antar att det akustiken som är tillvalet som Zander påpekade och då borde inte leveranstiden vara kortare.

Kör en ID.7 Tourer GTX, men såg att man fick med en komfort stötfångare. Så nu måste jag gå ut och provsitta mina stötfångare, undra om det är den fram eller bak😀
Ibland undrar man ju vad dom skriver🫣

1 gillning

Precis som du var jag lite konfunderad över vad som menades med komfort stötfångare (de kom med för jag kunde inte göra mindre skärmdump i telefonen)

Var tvungen att kolla en engelsk utrustningslista för ID.7, där räknades shock absorber upp istället så någon som lyckades i översättningen få stötdämpare till stötfångare :wink:

Efter mycket grundande fram och tillbaka så tog jag till och med in en offert på den nya faceliftade Enyaqen…

Men det hela slutade i en ID7 GTX Tourer efter ytterligare en provkörning, nu är den beställd och jag har tid att avvara några tusen mil till i Volvon, lär ha gått framåt 13-14 tusen mil när den avlägsnas från mig.

Tack för allas otroliga engagemang och input.

2 gillningar