Precis! Tack vare att det är en sådan viktigt och dyr del av bilen så vill man ju veta hur bra skick det håller. Pajjar det efter garantin så är det inte billigt. En cell kostar närmare 19’ och det finns ju bara 12 celler i det batteriet.
Medhåll, ingick test då jag köpte C40’n till hustrun i somras. (100% resultat men den var nästa ny iof…)
Dessutom, om du köper bilen med en defekt så kan du nekas garanti eftersom du har köpt bilen med felet som du försöker reklamera. Och då slår reklamationen i stället mot säljaren eftersom felet bedöms som ursprungligt, så en batteritest borde ligga i bådas intresse att få gjord.
Statusen för elbil har blivit att jag nu är ute efter en id4. Jagar frenetiskt efter en med headup display
har ringt på en massa men nån dag efter innan man hunnit bestämma sig så har de blivit sålda
verkar vara väldigt eftertraktade… men har ett par på g så får se vad som händer. Lite tråkigt att man bor i Ronneby/blekinge och de flesta finns uppåt Stockholms trakterna.
Härligt. Jag gillar ID.4. Den och Skoda Enyaq är två fina beg-alternativ enligt mig.