Digitalt elände

Jakten på elektronik i fordon har gått för långt . Hur ska jag kunna se om det är en bil vid sidan , när jag ska byta fil när skärmarna / kamerorna blir så här vid regn . Alternativt att effektivisering har gått för långt . Lastbilen går ju på El för tusan , räcker inte det . Det finns varningssystem om jag slår på blinkersen vid fordon bredvid , men ändå otäckt att förlita sig på det utan att se . Plus att den funktionen varnar inte om jag inte blinkar , så i slutet på två till ett sträckor dyker fordon upp till vänster ur tomma intet . Då försvinner möjligheten till att jag bromsar , för att rädda situationen när galningar kör om utan möjlighet att hinna förbi . Vilket händer ibland .

1 gillning

Företag som placerar sina kameror på rätt ställen gör att dessa inte blir skitiga av damm, regn eller snö.
Sedan behövs hög kvalitet på dessa inkl signalbehandlingförstås.

Säkert är det så , men varför ? . Vanliga backspeglar funkar alldeles förträffligt . Dom få procent mindre luftmotstånd är möjligen befogat på ett dieselfordon . Men jag laddar hellre några minuter extra med riktiga backspeglar på ett elfordon .

Ja på en fyrkantig lastbil där man sitter högt är det skitlätt (har lastbilskörkort) men låg strömlinjeformad bil…svårt.