E-outback eller ID.7 GTX

Funderar på en E-outback Business eller en nyare beggad ID.7 GTX. Har provkört VW’n och den känns väldigt bra att köra. Kanske lite högt vägljud i motorvägsfart. Har av naturliga skäl inte kunnat köra Subaru’n men provkörde Solterra och blev väldigt positivt överraskad av den. Har plöjt rewiew’s på you tube på Trailseeker (den heter ju det i US) och den får ju överväldigande positiv respons. Har även kollat på Toyota’s bZ4x touring (nästan samma bil) som också får bra betyg (förutom kanske från Gullin). Jag har inget behov av enpedalsläge och att laddningen är på max 150kW mot VW’s 200, känns inte heller som en dealbreaker (skiljer ju inte många minuter på 10-80). Däremot känns räckvidden på Subarun lite osäker. Kommer jag 30mil på en laddning vintertid med minus 5-6 grader?

Jag lutar lite åt Subarun men är VW’n ett bättre köp. Finns det andra liknande bilar i samma prisklass (620.000). KIA och Tesla går bort av personliga och politiska skäl.

Är tacksam för inputs.

Har bara kört ID.7 men den är ett mycket bra köp till dagens begagnatpriser om man vill ha en lågbyggd kombi.