”elbilsfet” - Laddfetma

Man kan bli fet av att ladda bilen (enl. SR)

Herregud. Blir man fet att Ok och circle k säljer korv o h annan snabbmat också?

En annan vinkling är att man kan bli elbilsfit om man väljer att motionera varje gång man väntar på att bilen laddar :wink:

5 gillningar

Vi rastar ju vår hund på våra laddstopp, så jag kvalificerar nog som elbilsfit. :joy:

Men… En och annan korv trycker man ju i sig också. :hotdog:

1 gillning

Hade alla druckit Skånerost hade det här aldrig hänt!

P4 Göteborg har verkligen levererat ett antal “elbils-clickbait” senaste veckorna…

1 gillning

Saxat från SR:s hemsda: “Grunden för vår trovärdighet är att vi är opartiska.”

1 gillning

Är det inte konstigt att fler aktörer inte inser fördelen med att kunden stannar längre än de gör vid en bensin/dieseltankning egentligen? Har du kunden upptagen vid pumpen och klar på några minuter blir det lite merförsäljning.

Måste kunden vara kvar i området en halvtimme eller så, finns det ju en ypperlig möjlighet att få kunden att spendera mer pengar - oavsett om det är ett kort gympass, mat eller prylar som skall säljas.

1 gillning

Absolut, och framför allt är det väsentligt mer flexibelt var man spenderar sin tid än den klassiska “macken”.

Klart de är opartiska, de bryr ju sig inte huruvida du äter dig tjock på Circle K eller OKQ8 :wink:

(Nej men opartiskhet handlar för Public Service om ägarintressen)

Jag brukar göra det :smiley: Speciellt om jag är på resa och laddar på ett nytt ställe.

Kör med Gringo istället. Det är fint kaffe!

1 gillning

Jag brukar torka av inredning och städa bilen när jag har laddstopp. Inland fylla spolarvätska och göra säkerhetskontroll också :sweat_smile:

2 gillningar

De där bortglömda 50 kW-laddarna som står i mörka industriområden kanske borde nyckelhålmärkas.

3 gillningar