Jag är ingen elbils fan boi för mig är elbilen ett redskap att ta sig från A till B med jag har liknat den vid en vitvara den ska göra det jag förväntar mig av den är den dessutom en snygg design är det ett plus Jag är ganska ointresserad av pling & plong och vem behöver egentligen 50 färger ambient belysning Jag är inne på min tredje EV och har under tiden kommit att fastna för några features som jag nog inte skulle kunna avvara när jag köper min fjärde
LED Matrix belysning: Jag har haft en Tesla med urusel belysning sen kom uppvaknandet med LED Matrix på ID.3 och det var bland det första som kryssades i på ID.BUZZ ordern Jag har kört en hel del Audi ICE och EV Skoda Lexus mfl som även dom har en version av LED Matrix men dom kommer inte i närheten av VW
Appen: Ja jag vet att det finns appar som kan så mycket mer än Volkswagens men det är inte appen i sig utan funktionen temperera kupen som jag aldrig mer kan leva utan På sommaren när det är 33⁰ i bilen och man en halvtimma innan avresa ställer den på LO och kommer ut till en väl kyld bil eller på vintern här i sydostligaste hörnet av Sverige där vi får ett max två snöfall på vintern och man vaknar en morgon och bilen är snötäckt då slår man på MAX värme och kör 4-5 gånger och vips har man en snöfri bil Skulle önska mig att det fanns tre intervall halvtimme en timme och två timmar
Park Assist Plus: Den är oslagbar efter att jag lärt den hur bilen ska stå beroende på vilket håll på vägen jag kommer till min uppfart med ett tryck så svänger den ut över vägen och backar upp och ställer sig så alla kommer ut ur bilen och sladden från laddaren hamnar innom räckhåll den hamnar alltid rätt och behöver inte oroa mig även om jag har en eller två bilar till på uppfarten och när det är mörkt underlättar det och NEJ den har inte missat en enda gång på snart 2 år
Adaptiv Farthållare med skyltavläsning: Från att ha varit urusel i första mjukvaran på ID.3 så har den genom åren och mjukvaruuppdateringar bara blivit bättre och bättre den håller inställda avstånd till framförvarande saktar ner i kurvor och inför korsningar och rondeller och nu i senaste mjukvaruuppdateringen i ID.BUZZ så är det i princip 0 felläsningar av skyltar Det finns ett ställe där det går från 80 till 70 vid en fartkamera precis efter den är det en avfart till en sidogata med 40 där skylten i princip står ute på vägen där läser den 40 som oftast men kommer på sig nästan omedelbart och går tillbaka till 70 Häromdagen kommer jag in mot Gärsnäs på 70 väg och som i alla byar här är det 40 bilen saktar in till 40 precis vid skyltarna och inte mer än 10meter bort står en Polisaspirant med radar och mäter precis innanför skyltarna där sparade bilen mig några tusenlappar Jag kör nog till 90% på farthållaren
Det finns säkert fler oumbärliga features men det här är mina Topp 4
Talk amongst yourself