Elektriska Porsche Macan har presenterats –

Nå, vad säger vi? Den blev väl bra?

Trist att bagageutrymmet är för litet vår oss dock. :roll_eyes:

Feber finns mer att läsa.

Den börjar på 980 000 kronor och har en räckvidd på över 61 mil.

Macan 4






Macan Turbo





Den var ju… inte jättesnygg… Lite lik en Mercedes snett bakifrån :slight_smile:

Oj, jag tycker den är skitsnygg! Särskilt bakifrån. Var inte heller medveten om att Mercedes var ett skällsord :wink:

Vad gillar du för design egentligen @cgullin?

2 gillningar

Kantigt är nice, Kia EV9 är perfekt exempel för vad jag gillar. Av den anledningen anser jag att Mercedes bilar är kanske inget jag skulle dela ut designpris till… :slight_smile: Bra på många sätt men jag väljer annan design :smiley:

Bakänden skulle ju kunnat sitta på en kinesisk bil typ en Xpeng eller Nio… :sweat_smile:

Venne, känns som man kan få bättre grejer för pengarna bara, typ en Audi…

Det här känns som en bil som tickar de flesta boxarna. Man blir allt sugen att beställa en trots priset och sedan äga den 10-15 år. En fin mix av lång erfarenhet men samtidigt innovation som ligger i framkant.

Håller helt med. Är väl inte helt såld på bakpartiet, men vem bryr sig. Alla elbilar i dag ser ju lite märkliga ut. :smile:

Den är tyvärr för liten för oss med två hundar och ett kommande barn. EX90 vill frugan ha - och jag har alltid varit svag för XC90-serien.

Har själv inget problem med bakpartiet och gillar tanken att köpa en bil och ha den länge för att vara en motvikt mot dagens leasing och billån där nya bilar konstant skall produceras och levereras. Och då landar man gärna i att ta ett etablerat märke(Porsche) men som ändå ligger långt fram i elektrifieringen. Och denna känns seriöst som en bil som jag fortfarande kan ha om 10 år oavsett vad som nu väntar kommande åren.

Men man verkar inte kunna få den utan läderklädsel? Känns ju vansinnigt omodernt.

EDIT: Jo jag läste fel. Det finns klädslar utan, bara ratten som alltid verkar vara läder.

1 gillning

Håller med 100% ska man köpa en EV har plånbok som klarar av det och planerar att leva med den framöver är nog Porsche ett safe bet Syrran Audi Q6 e-tron har mycket gemensamt men hur ser andrahandsvärdet ut i framtiden Som gammal Porsche ägare ser vi hur dom håller sina andrahandsvärden över vad andra märken gör (köpte en 1957 356B för $3000 1989 som idag betingar ett värde av i runda slängar $500.000) dessutom har Porsche ett väl etablerat servicenätverk genom VAG som bara Mercedes Kia/Hyundai och Stellantis märken kan konkurrera med då Volvo tråkigt nog sagt upp många av sina ÅF
Så det är nog inte helt fel med en Porsche Macan om man seriöst tittar bortom 5års ägande…

Ps Personligen gillar jag designen skarpt det är tur att YouTube Influencers inte får dela ut designpriser :smile_cat: Ds

Såg den i Gävle den 19/12… eller ja, såg 4st :smiley:

Jag funderade lite på vilken modell det var eftersom de var dekalstrippade… Kanske de var på väg norrut för lite vinterköning? Å andra sidan kanske lite sent för det 1 månad innan launch… :smiley:

Eller ja, jag tror det är samma bil, men högst osäker, är ingen Porsche-mästare :slight_smile: