Elkombin Volkswagen ID.7 Tourer visas upp

Volkswagen visade idag upp Volkswagen ID.7 Tourer – jag hade möjlighet att gå igenom den för någon dag sedan och kan nu dela resultatet med er.

Inget pris och lanseringsdatum är känt men försäljningsstart sker inom någon månad och de första bilarna bör rulla ut i mitten av sommaren.

Även @Kristofer har rapporterat om bilen https://alltomelbil.se/volkswagen-lanserar-kombi-med-eldrift-nya-volkswagen-id-7-tourer-ar-har/

2 gillningar

Vw kombibilar har alltid hetat variant förr, vad var det för fel på “id7 variant”?

Efter att ha spenderat ett tag i ID.7 så kan nog Tourer bli snäppet bättre för Golden Retriever settet ID.7 är en riktig höjdare från VW med i princip alla rätt jag finner inget att klaga på men jag gissar att “influencers” kan hitta både det ena och andra tyvärr är det ofta så att dom bara har bilen en kort tid och inte hunnit sätta sig in i många av funktionerna ID.7 Tourer kommer att bli eftertraktad som företagsbil mina connections hos leasingbilagen har redan ett antal förbokade och många förfrågingar

Med ID.7 Tourer har VW gjort (nästan) alla rätt

Verkar vara en fullträff!

Är fortfarande bitter över att min ID 4 inte förvärmer sig eftersom vi i övrigt är så nöjda. :roll_eyes:

Det är väl dragvikten som är lite låg för husvagnsmänniskorna och sedan är det app-upplevelsen som VW bör kunna jobba lite till med men annars så!

Vad tror vi? Detta känns som den nya standardbilen i Sverige. Ersättare till V70 eller VW Passat?

Kommer ju ett gäng storkombis nu i form av ID.7 Tourer, BMW I5 Touring och även Audi A6 e-tron i slutet av året – bland de är ID.7 helt klart elbilen för de flera medan de andra två blir mer aktiva val – även om alla elbilar är aktiva val på sitt sätt.

Ni som testat ID 7 Tourer – när ni fäller baksätet så blir lastutrymmet inte helt plant. Har ni provat att ta bort nackskydden och om man då kan få ett plant lastutrymme? Tänker på möjligheten att campa :slight_smile:

Sittdynan tar emot och den går inte att fälla upp

Exakt, denna bil skulle vara högaktuell för egen del när det är dags att byta förmånsbil men den går tyvärr bort när den har så låg dragvikt, behöver minst 1500kg och det klarar väl inte GTX-modellerna på övriga ID-bilar heller?

Skulle det fungera med 1400 kg som i Tyskland?

Är synd att det inte är så prioriterat med dragvikt en, är ett jätteglapp mot förr när just tyskarna var duktiga, i VW fall Golf - 1600kg, passat - 2000kg, polo (!) 1000 kg.

Är rent löjligt att en stor suv och eller sedan/kombi på över 200hk får dra samma eller mindre än en Golf och Polo på strax över eller under 100hk.

Hade en Skoda Felicia pickup med 68hk bensin, den drog man lätt 1000kg med, lagligt också…

Nja, det kan funka men då tappar jag 100 kg i lastvikt.

Jag fick köpa en Golf för att stalltjejerna skulle kunna dra hästsläpet på B-kort och inte mycket säkrare med min Toyota Tundra då ekipaget blev för tungt
Tycker att reglerna är lite konstiga men kan det bero på att EV är så mycket tyngre och för att maxvikten på 3500kilo på B-kort inte ska överskridas blir dragvikten lidande

Har haft en Skoda pickis med gamla öststats stötstångsmotorn vilken jävla slitvarg i princip odödlig om det inte var för rosten den slutade med att stötdämparna stack upp genom hjulhusen :open_mouth:

Va en sån jag hade. Den motorn är en klippa. Är inte reglerna som är konstiga, är inget konstigt med en suv i ID4 storlek och vikt som får dra 2500-3000kg.

Det är tillverkarna som måste typa bilen, regelverket är det inget fel på, det finns där.

På den tiden hade jag en kompis som körde veteranrally i Skoda Rapide han sa alltid “om ventilerna slammrar är det OK blir dom tysta då har du problem”

Ser ut som en mycket trevlig bil. Får hålla tummarna att den breda massan uppskattar den.

I morgon börjar ID.7 Tourer säljas ser det ut som.

Volkswagen-handeln läcker som ett såll – men enbart 5000 kronor extra för kombin.

1 gillning

Alltså den är ju rätt snygg med… :smirk: