Igår blev det en tur till Örebro för att provköra EX30 då Bilia Västerås där jag köpt min inte fått sina demobilar än.
Mycket trevlig bil. Lättkörd, kvick, tyst och komfortabel.
Kände inte att jag saknade display framför ratten.
Varningsljuden va inte jobbiga som hos andra märken.
Värmen kom snabbt och va jämn trots -20.
Jag är 180cm och tyckte inte att sittdynan va för kort.
Bra inredningskvalite och det rätta kassaskåpsljudet när man stänger dörrarna.
Bra tryck i ljudet men kräver lite inställningar för att bli riktigt bra.
Bilen kommer garanterat bli en succé.
Precis…
Jag har inte fått något besked än. Har beställt med det minsta batteriet (LFP) och pluspaket.
Det minsta batteriet ska börja tillverkas nu i januari så det lär väl dröja till april innan man får bilen
Tar tillbaka det jag sa om billig bil! Specade just en EX30 extended rang med dragkrok, i övrigt inga excesser: 512 800kr? Samma som en Tesla model 3! Det ska vara en kraftig aversion mot Musk som skulle få mig att välja Volvon. Får vänta på billigare bilar från Renault och Stellantis.
Om det var Robs inlägg du tänkte på så skulle vörmepump ingå där, det ingår om man tar det stora batteriet. Hemsidan visar fel - Volvo har verkligen slarvat rejält med konfiguratorn på EX30. Man har blivit uppmärksammande på det men ingen ändring har skett…
Undra hur ett företag som Volvo hamnar i ett läge där konfiguratorn är ungefär lika välbygd som översättningarna i nylanserade kinesiska bilar – det känns ju som att det är det absolut viktigaste verktyget de har just nu.
Först säger Volvo upp det stora flertalet av sin ÅF för att man ska satsa på att sälja bilar via webben och i “egna” showroom i storstäderna man undrar ju hur dom tänkte där eller gjorde dom det…
Den där modellen med att inte ha fysiska återförsäljare, kräver ju verkligen att man har online-verktyg som verkligen fungerar och är förtroendeingivande. Annars är nog risken stor att kunden går till en firma som har fysisk personal som guidar genom köpet.