Vi saknar förvånande nog en tråd om de tre stora konkurenterna
Har kollat på dessa i bilhallar och i trafiken, hur tusan väljer man mellan dessa…alla är mycket trevliga på olika sätt.
OBS inte testat trots ivriga säljare.
Kanske är rädd att man blir tokförälskad…
Men ska testa den låga i3, är isåfall den man vill ha. 92mil WLTP i en SNYGG bil som förväntas vara trevlig att ratta är underbara nyheter!
Att iX3 inte kan fås med B&W var oväntat och en besvikelse. Säljaren visste heller inte om man kunde få äkta läder…står inte heller på hemsidan som vi båda letade i.
Kanske kommer.
Volvons handtag inne/ute har jag svårt för, sitter felplacerade och ingen bra ergonomi.
Liten ratt uppskattas. Men hur tänkte de med handsfacket???
Mercans stora skärm känns nära, där har BMW solklart förstått att man vill undvika stora huvud/ögonrörelser så skärm under vindrutan är bra.
Super, ta 5sec att fatta hur BRA ide det är!
Jag har provkört ix3 och glc. Tittat på ex60 i hall. Alla tre är riktigt bra bilar. Är oftast små detaljer som avgör. ix3 gillade vi bäst att köra. lite oväntat så gillade vi den där skärmen längst ner på rutan. Jag var helt säker på att jag inte skulle gilla det. sportsätena var mycket värre på ix3 så blir det den så blir det absolut de andra. på tal om sätena så behöver även mittplatsen för vår del vara bra för barnen och där fanns det något hårt där ryggstödet möter sätet i ix3 så då blir det för vår del svårt med den. Glc’n var bra men mycket skärm och kanske lite anonym. Körningen av den gav varken bu eller bä. Volvon känns otroligt avskalad och gick inte alls hem hos min fru. Kan också hänga ihop med att vi först tog oss en titt på EX90 som stod bredvid i 6-sits konfig. Så om den går in i kalkylen så blir det nog snarare den. vi har inte kört ex60 men jag hoppas att den där magiska tystnaden som det snackas mycket om även upplevs i ex90.