Luca di Montezemolo tycker till Hade han fortfarande varit CEO hade detta aldrig hänt Det finns en intervju i Italiensk press (på Italienska) där han verkligen inte håller igen
Ja den färgen på den pressvisade varianten förde helt klart tankarna till nya Leaf.
Nissan tackar väl och tar emot och skulle inte förvåna mig om de kommer ut med nån annons om hur många Nissan Leaf man får för priset av en Ferrari Luce ![]()
Bembli tog ändå tjuren vid hornen och gav sig på den omöjliga Luce designen och gjorde sitt bästa för att få fram lite Ferrari själ i toy story bilen. ![]()
Jonny Lieberman tycker till
Motorpressen verkar vara ganska eniga om att det är en OK EV om det var en Honda Audi men en Ferrari är det absolut inte det kan bara skada Ferraris heritage och brand tillochmed aktierna fick stryk
En Cyberster är snyggare , men tur iallafall att den inte är lik en MG kanske .
En sak är då säker och det är att Ferrari själva inte behöver betala så mycket för reklam.
En del säger ju också att all reklam är bra reklam och ju mer jag ser av bilen, ju mera känns den ju bekant. Vem vet snart gillar man kanske bilen, även om det känns helt fel nu.
En hemlig orginal-ferrari under skalet på ett mobilskal kanske blir det som lockar ![]()
Ja nu går snacket bland dom ultrarika Ferrari Connoisseurer som köper det senaste och alltid får allokeringar för nästa nya Ferrari dom misstänker att för att få nästa allokering MÅSTE man köpa en Luce annars får man stå över det kan betyda antingen att Ferrari samlare köper en Luce och långtidsparkerar i samlingen och hoppas på att den blir kortlivad och kanske får samlarvärde Men dom flesta tror att dom kommer slanta upp $660K och dumpa dom på begagnatmarknaden där dom kommer finnas under halva priset med leverans kilometer på mätaren eftersom det inte drabbar någon fattig
MEN så kan Ferrari göra en klausul i allokeringen precis som Porsche gör med vissa specialare och Ford med nya generationen Ford GT att man inte får sälja innom tre år (Ford stämde John Cena då han la upp sin till försäljning innom ett år) då kommer dom verkligen sitta och samla damm David Lee sa nyligen “Kommer Ferrari tvinga mig att köpa en Luce bara för att jag ska få en allokering på 12 Cilindri manual so be it”
Stackare vilka problem
Kanske mer Lancia än Ferrari men många gånger bättre än Luce
Är det en tillfällighet att det är samma färg som Luce i Rom