Jag menar att månadskostnaden i mitt fall hade blivit i stort sett densamma . 485000 kr delat på 10 år , 48500 kr om året plus allt annat . Inte att jag skulle vilja privatleasa samma bil i 10 år .
Inte min erfarenhet , men jag är väl lite rädd om bilarna . Men säkert så för många andra , och kan nog bero på vilken bil och vilket finansbolag . Hade jag haft småbarn hemma så hade jag nog valt att köpa istället , för att neka all form av förtäring i bilen kan ju bli lite jobbigt kanske. Visst har jag med barnbarn i bilen ibland, men då tar jag av dom skorna efter att ha satt dom i bilbarnstolen. Det blir lätt fult skav på baksidan av framstolarna om dom sparkar med skor på ryggstödet . Händer också att jag uppmanar även vuxna att lyfta på fötterna ordentligt när dom ska ur bilen , skoskav på trösklar och dörrsidor blir fult det också . Om någon frågar mig om mina leasing bilar , så brukar jag säga att . Tycker man att fälg skav och lite repor / skav på kofångare vid parkering mm , borde vara naturligt slitage . Så ska man kanske inte välja leasing . Trevligt att promenera lite också, så välja hörnplats längst bort på parkeringen, kan ju minska risken för dörruppslag . Perfekt att använda mjölk kassarna som hantlar och träning av biceps, med lyft omväxlande höger vänster på väg mot bilen . Gissa om folk tittar konstigt på mig , men det bjuder jag på . Ps” jag går aldrig på gym , utan föredrar att använda min kropp i vardagen.