Fisker Ocean provkörning i Sverige

Såg Fisker Ocean Live häromdagen och den var riktigt läcker. Nån som vet om den finns för provkörning i sverige än?

Den går att provköra i Kungsängen i Stockholm. Har en hel del provkörningar där vad jag sett.

Tackar, det skall undersökas

Återrapportera gärna sedan.

Någon som möjlighet att testa helljuset på Fisker Ocean?

En mycket intressant bil som var häftig att se live på EcarExpo i Göteborg.
Inget provkörningsreportage på gång på YouTube @Esse, @cgullin eller @Kristofer?

Nej av allt att döma har de en strategi där de inte bjuder in pressen till provkörningar i detta nu.

Tråkigt!
Verkar vara flera biltillverkare som har anammat samma strategi som jag förstått det på era videor?

Att inte erbjuda bilar till press generellt är få som har som strategi, det är ett tydligt tecken på att bilarna inte är redo att bli bedömda.

Att inte erbjuda recensionsbilar till oss som är lite nya i branschen är nog mer en fråga om att de inte känner till oss.

Som @Esse säger så har Fiskar ännu inga pressbilar, även om dom sagt att det är på gång sen i somras. Men samtidigt så är bilarna inte klara, Fisker är väl en av få tillverkare som sagt officiellt att man kommer börja leverera bilar utan fördig mjukvara och att man köper lite grisen i säcken. T.ex på eCarExpo så frågade jag om adaptiv farthållare men det fanns inte i bilarna än, ”det kommer snart” var svaret.

Därför känner jag att det kanske är bättre att vänta till framåt våren när dom börjat få ut funktioner till sina bilar. Annars kommer min slutsats vara ”köp inte, Fisker har inte kunnat leverera en fördig bil”, som det blev med Xpeng P7 :slight_smile: