Följer ni Formel E?

Följer ni Formel E?

Trist att det inte går några lopp i Sverige. Men hade varit kul att se.

1 gillning

Nä, har följt F1 sen 1978 när jag såg ronnies krasch på monza på tv, men har inte lyckats egga mig för formula E, såg nåt lopp för några år sen men det gav inte nån mersmak, de bytte bil halvvägs in i loppet för att få ett nytt batteri… är det fortfarande så?

Nej, det verkar vara ljte bättre. Jag har inte sett något helt lopp, men skall se om det går att hitta någonstans så jag kan “försöka” se om det är kul.

Någon som vet hur man kan se helgens lopp?
Viasat Motor verkar ha gett upp Formel E

Klicka på “how to watch”

1 gillning

Ungefär lika upphetsande som att se färg torka F1 har även det tappat visst Drive to Survive har ökat intresset för behind the scenes men tävlingarna är dötrista

Följde F1 under 70 80 och 90talet var på många race men Sennas död och när Flavio Briatore och Benetton drog sig ur Cirkusen så tappade jag intresset

Tyvärr verkar Touring Car gå samma väg förra säsongen STCC blev inget då EV bilarna inte blev klara och det måste bli svårt att höja blodtrycket som BTCC WTCC och STCC på 80 och 90talet med Alfa 155 Volvo 850 Benz 190 BMW M3 Honda Nissan Peugeot Renault mfl bytte färg och karossdelar på banorna i Europa

Däremot kan jag tycka att Rally Cross med EV bilar har blivit om möjligt bättre och det kan jag tänka mig att gå och kolla

Inte mycket EV men väl värt att se för Volvo fantaster

Eurosport var lösningen :slightly_smiling_face: