Första leveranserna av VAGs småbilar?

För er som har mer insikt alt. bättre minne av VAGs tidigare elbilslanseringar, när tror ni att leveranserna av Cupra Raval & ID Polo startar? Ska byta personalbil under året, och hade gärna sparat några slantar genom att välja någon av ovanstående, men lite handlar det om när de faktiskt kommer levereras. Cupra Raval ska väl enl. uppgift presenteras inom kort, kommer försäljningen då också starta eller kommer det senare? ID Polo ska väl presenteras i typ april, men VW pratar om lansering (försäljningsstart?) under andra halvan av 2026. Från försäljningsstart får man väl räkna med 3 månader innan leverans?

Riktigt sugen på att gå tillbaka till elbil efter att testat en Cupra Leon laddhybrid som personalbil senaste dryga året, men känslan är att VAG bara drar ut på det mer och mer med teasers, maskerade provkörningar osv. :face_with_tongue:

En mycket grov GISSNING är att priserna presenteras ungefär 2-3 månader efter premiärvisningen och i samma veva öppnar orderböckerna, sen tar det 2-4 månader ytterligare innan bilarna börjar levereras. Det är den tidscykel som jag vill minnas efter att ha jobbat med VW, enda undantagen som jag kan minnas är Passat B8 och Tiguan II som visades 2014 resp -16 och där priserna presenterades samtidigt som bilarna.

2 gillningar

Samtidigt har Cupra redan skrivit ut ett estimerat startpris på sin hemsida, de har fullt upp med provkörningar för journalister för att bygga hype. Jag tror vi kommer få se priserna vid lansering. När jag körde ID.Polo sa man att de första bilarna skulle börja levereras rätt fort, typ efter sommaren, och då lär man börja sälja direkt i april.

jag hoppas verkligen att det är så man gör iaf :slight_smile:

3 gillningar