Vi åker ofta till Lilla Vik Golfklubb för lunch innan frågar jag “läser du upp veckans lunchmeny på Lilla Vik Golfklubb tack” och får veckans lunchmeny säger jag “navigera dit” så drar kartan igång Jag har ingen way point men åker dit ganska ofta
På ett sätt är det lite scarry att Gemini har sån koll på mig bilen och vad jag gör jag väntar bara på att bli bombarderad med annonser då är jag kanske inte lika nöjd längre
Fun fact När jag är i Italien har jag en ovana att växla språk mellan Svenska och Italienska det har Gemini absolut inget problem med och växlar med mig
Fun fact 2 Jag har Android Auto i min Golf Cabriolet en gång påpekade Gemini “jag har svårt att höra dig rulla upp rutan” jag körde nercabbat
Jag har tänkt lite på det kommer den synka med Gemini i din telefon eller är dom separerade isåfall har ju Android Auto en stor fördel om man även använder Gemini i telefonen eftersom AA egentligen bara speglar telefonen och därför har alla dina Gemini konversationer samlade
Ja det skall vara sömlöst enligt de uppgifter jag har fått. (Följer med ditt google konto) Däremot tar det ett tag innan man kan prata svenska med bilens gemini AI.
Hur kan det vara jag kan prata Svenska Italienska Engelska Isländska och säkert (men inte provat) min stappliga Spanska till Gemini i Android Auto funkar det inte i Android built-in så känns det hela ganska ofärdigt
Hur kan den då synka kontot om jag pratat Svenska och Italienska till Gemini i min Android Auto och telefon om Gemini i Google built-in inte hanterar dom språken När jag hyr Renault 5 i Italien är Google systemet på Italienska men Gemini förstår altså inte Italienska? Jag kör ju alltid Android Auto i hyrbilar då får jag samma funktioner som jag är van vid oberoende av språk och bil
Edit Googlade lite och tydligen förstår Gemini i Google built-in Italienska men inte Svenska och Isländska
Ja de ligger lite efter i den inbyggda Gemeni i bilarna jämfört med mobilerna, men svenska kommer framöver. inte lika säkert det gäller de inbyggda alexa i BMW och Kia t ex. Återstår väl att se om Amazon tycker svenska är intressant att bygga in Svenska språktolkar till Alexa.