Gratis laddning av tjänstebil vid parkering?

Hej!

Vi ska få nya förmånsbilar som kommer att drivas på el, jag kan ladda hemma så kommer troligen att betala allt privat och sedan ta ut milersättning.

Men hur funkar det vid tjänsteresor där t.ex laddningen ingår i parkeringen? För parkeringsavgifterna står ju företag för så då blir ju min laddning “gratis” för mig? Hur gör ni där?

Är det någon som även har tips på bra samlad app för snabbladdning längs vägarna? Kikat på Elton & Northe som verkar stadiga, någon med annat tips?

Tacksam för svar!

Betalar parkeringsavgiften som vanligt och får ersättning från jobbet för det beloppet, framgår inte på kvittot att jag laddat bilen, dvs inget jag redovisar på något sätt.

Förstår! Och det blir ändå en jobbresa med milersättning fast ”gratis” laddning?

Ja det stämmer! För min del blir det lite gratis laddning när jag är till Stockholm och står i ett parkeringsgarage eller som förra veckan när bilen stod på Arlanda 1,5 dygn och laddade från 33% till 100%.

Tack för svar! Jag jobbar ju rätt mycket i Stockholm så kan bli en hel del gratis laddning isåfall! :smiling_face: