Men jag är, som ni nog vet, en gammal Merca-frälst som numera aldrig skulle köpa en ny Merca.
Och jag är helt övertygad om att chefsdesignern ligger bakom alla problem. Därför hoppas jag att märket går tillbaka till rötterna nu när Gorden lämnar.
Tycker för övrigt att det är intressant att kolla på Instagram-kontona för Adrian (BMW:s chefsdesigner) och Gordens.
Adrian har sitt flöde fyllt av bilar, oftast gamla BMW-modeller. Gorden, som nog lika gärna skulle kunna designa vad som helst, har bilder på sig själv och rent nonsens.
Hittade några bilder till på några fler av mina gamla Mercedes till några Mercedes frälsta @Sportbilsentusiasten . Jo så gammal är jag och och biltokig javisst . Det kändes allt lite bra att ha den där kromade stjärnan på motorhuven . Saknar den på nyare Mercedes . MB 190 -65 på bilden var rolig att köra , med rattväxelspak . Längst ner till vänster MB 280 SE W126 . Och en röd 250/6 kompakt till höger . Hade man varit lite mer rik så kunde man ju köpt en gammal goding igen och kört den till Vintage Volts för konvertering . Han med Tesla Amazonen . Måste det vara en skärm i den så går det kanske att dölja den bakom en lucka . Återbruk bättre än nyproduktion och slit och släng också. Synd att det ska vara så dyrt bara . Men det skulle naturligtvis inte göra ont med en ny MB heller , det skulle jag gärna ha en . Gammal gubbe tycker bara att dom var finare förr . Jag själv var också bättre förr . Nya C klass ser ut att kunna falla mig mer i smaken med en kromad grill som känns igen . Sätt dit en stående stjärna på huven också så är jag nöjd .
Jag var också bättre för, men tycker bilarna är bättre nu.
Har ägt en Cuda tillsammans med brorsan på gymnasiet i kanonskick, men har ingen nostalgikänsla mot gamla bilar, motorcyklar och mopeder.
Givetvis saknar man en stor jävla V8 med underbart avslappnad gång och mullrar som inget annat.
Men inget slår en elbil i sofistikerad draglina.
Uppskattar omtanken!! Men jag var nog mer Saabfrälst från början men de blev ju nedlagda tyvärr. Näst bäst är nog Mercedes trots allt.
Merca var rätt tråkiga bilar när Saab var som bäst. De bilar jag trivts bäst med är nog båda två Saab 9000 från olika generationer. Långt före sin tid men höll inte så bra… våra Volvos var väl tvärtom
FH13. Jag uppskattar bilar från alla generationer så klart. Alla generationer har olika charm, läder och trä är ju till exempel helt underbart i äldre lyxbilar.
Krockkuddar som prenumerationstjänst vore ju kanon om man automatiskt kunde trigga behovet av dem vid en kollision och starta prenumerationen några millisekunder innan de verkligen behövs….