Jag tror att TS skiter totalt i vad vi tycker?
Fidde888 har ju gjort sitt val bland flera bilar och är nöjd och glad med denna. Ett mycket bra val dessutom.
Bilar väcker känslor
man kan ta det som komplimang att det värsta felet folk stör sig på är rent estetiskt. Finns betydligt värre grejer att beklaga sig över…
Jag håller med om att det inte är kul att höra negativa saker från andra tyckare. Jag klickade like på @Fidde888 då jag faktiskt gladdes med hans köp efter sin research, men sedan glömde jag bort det helt i flödet längre ner. Praktiska jaget gillar ju både Bz4x touring och Subaru e Outback så nog hade jag kunnat hoppa på ett liknande erbjudande om jag haft behov av så stora bilar. De är ju också gjorda för lite äventyr och då passar ju det bra med detaljer som är ganska lätta att byta ut ifall man kör på lite större hinder. Så jag får väl ge två tummar upp nu istället
![]()
Tack! Jag tycker inte de svarta är så big deal! ![]()
man får tycka vad man vill. Samma som med färg. Jag tog en grå för gillar grått. Vissa gillar gult. Jag tycker de är kul med människor som köper gula eller andra färger. Kul med människor som vågar ![]()
Efter en ytterligare vända med försäljaren så verkar perioden 0-3 år vara “gratis” full funktionalitet, 4-7 år vara begränsad funktionalitet utan att behöva betala något, medan perioden 7-? så får man betala för allt. Jag har inte brytt mig om att kolla av det mot avtalet igen. Avtändande är det i alla fall att det ska vara krångliga regler och att man inte får garanterad funktionalitet under tiden för garanti som man så stolt skyltar med.
Ruttnast är om man inte får kökörningsassistans, jag har oerhört svårt att tro att sådan funktionalitet är beroende av kontinuerlig uppkoppling till en server, det tycks mig vara trafikfarligt.
Toyota har 10 år års gratis standardtjänster och 4 år fjärrstyrda tjänster. Den kostar de 49kr/ månad för de. Finns ingen begränsning för de. På Kia har de 7 år och de kostar extra. Tesla kostar 99kr/mån om man vill ha lite extratjänster. Så allt är inte alltid gratis:)