Ioniq 5 är bred 1890 mm. Av bilarna, som nämst är bara den äldre BMW ix3 bredare med 1891 mm. Baksätet på Ioniq 5 är också skjutbart. Bra om man vill få plats med mer bagage eller luta ryggstödet lite mer. Ioniq 5s hjulbasen på 3 m bidrar också till att den blir rymlig. När dottern och barnbarnen varit på besök har det inte varit problem med 2 barnstolar och en vuxen i baksätet.
Bara provkört flera stycken, då vi övervägde starkt då hustrun skulle köpa sommar 2025. Hon ville ha SUV men tyckte iX var för stor. Valde en C40 istället.
Ok men är inte iX i en annan liga rent prismässigt? ser bilar från 2024 som kostar över 600K.
Och ska man hålla sig till max 3 år gammal så låter det som en svår nöt ![]()
Ok. Ja. Kollade runt lite. Minns att hag kikat på denna med men den ligger för långt bort från budget tyvärr.
Precis. Bilen är för dyr tyvärr.
Ja, därför skrev jag detta tidigare
Såg det. Kollade runt. Svårt att hitta ngn med miltal under 10k
vill gärna ha en mer lågmilad sak![]()
Jag tycker att man bör kolla vad en helförsäkring kostar på bilen innan köp och vad dom olika momenten har för självrisk det kan skilja mycket från bil till bil så det inte kommer som en chock när du får ett stenskott i glastaket och det måste bytas det går inte på glasförsäknigen utan på vagnskadan
Lycka till med ditt köp
Det finns med i varje beräkning kan jag säga. Vet inte hur många gånger jag kollat bilföräskirngar och sen blivit uppringd till höger o vänster![]()
Teslan faller bort pga komforten. Barnen har provåkt och var inte nöjda![]()
Nästan så att man tror någon gjort en annons för dig. Mycket bil för pengarna, även om det är det lilla batteriet. Prisnivån är förstås några hundringar över budgeten men 1 mil på mätaren kan ju väga över det?! ![]()
Baksätet har av flera omnämnts som att ha en komfort i klass med en parkbänk. ![]()