Honda E:Ny1 erbjudande

Någon som har erfarenhet av denna bil!
Finns nu erbjudande för 3795 inklusive vinterdäck o service 36/3000 mil!
Känns faktiskt prisvärt. Tankar?

Jag har inte hört mycket bra om den men för det priset så är det nog lite skitsamma om den inte är perfekt, svårt att komma ner billigare i pris tror jag. Honda är ju också ändå ett märke som har OK återförsäljare, åtminstånde här i Uppsala :slight_smile:

Ok. Den kommer inte rulla långväga så den kassa laddhastigheten kommer inte vara ett bekymmer! Vad är det annars för ”dåligt” som du hört?

Jag har kört den en kortare sträcka, men den bet inte på mig. Jag tyckte den var för seg/laggig i gaspådraget. Honda-representanten påstod att det var avsiktligt, “för att den skulle påminna om laddhybriderna”.

Tråkig mjukvara, slapp gaspedal, dålig laddning och ingen längre räckvidd är väl de punkter jag direkt kommer att tänka på. Värt att notera att det är ju för vad man får för 500K :slight_smile:

Tesla M3 börjar ju på 519, strax över Hondan. Är ju den som brukar vara referens, och nog mer prisvärd. Sen finns det ju andra alternativ också så klart.

Detta blev ju spännande måste nog i veckan åka till Roger min lokala Honda ÅF och se om man kan få låna en en dag eller två och se om allt som “man hört” stämmer Honda-e var en riktig höjdare i min bok hur mycket sämre kan den här vara

Honda E var ett konstverk, fantastiskt kul bil.

1 gillning

Ja faktiskt inte ofta man blir glad av en EV men Honda-e har en otrolig utstrålning vändradien är nästa komisk inredningen är så Zen och akvariet det blir fan inte mycket roligare och designen som sneglat hårt på 1972 Honda Civic som idag ikonisk Jag förutspår att Honda-e med sin korta livstid kommer bli en framtida ikon

Man borde kanske slå till nu när alla ÅF säljer sina demobilar billigt