Honda släpper nu till sommaren sin EV Honda Super-N (Super-One i Japan men av varumärkes skäl som Super-N samma som när Honda Fitta skulle släppas i Sverige och snabbt blev Jazz den får ni fråga Gemini om) i Storbritannien £20.000 1097 kilo strax under 100 hästar 3.4 meter lång och 30 mil wltp Inspirationen kommer från ikoniska Honda City Turbo II kei-car Eftersom den (till att börja med) bara säljs i Japan och Storbritannien är den bara högerstyrd för mig inget problem då jag haft ett par högerstyrda OG Hundkojor och man vänjer sig snabbt
Honda Super-N har precis som Hyundai Ionic 5N en virtuell 7 växlad låda med tillhörande motorljud bara att trycka BOOST på ratten och vem älskar inte det Att den blir en budget 5N som är elbilsvärldens körgladaste bil kan ju aldrig bli fel Den får en ny mjukvara med fokus på “körglädje” och tyvärr följer inte Akvariet med från Honda-e
En vit med klarglas Japanska flaggan på taket och vita 15” OZ Racing fälgar skulle sitta som en smäck den har 185-55-15” däck finns massor av bra R-däck i den dimensionen
@Esse som talar sig varm för Smart FourTwo och vill ha mindre bilar här är den
När jag jobbade på Nissan hade vi två Honda City Turbo II i garaget och när man efter arbetsdagen på torsdagar fick gå ner i garaget och välja bil för kommande veckan fanns allt från Rolls Lexus Infinity Corvette till Toyota Camry och Honda Civic men om Honda City Turbo II blev det nästan slagsmål ibland Bland det roligaste som fanns på 80-talet även den 3.4 meter 110 hästar turbomatad 3 cylindrig 700 kilo pocket rocket
Honda Super-N kanske inte en bil för Sverige men jag är väldigt sugen Vad säger ni