Brukar ni köpa till 1 år eller mer för att utöka garantin eller låter ni maskinskada på försäkringen ta eventuella saker som kan dyka upp?
Jag brukar köpa till förlängd nybilsgaranti. Köpte till två år till ID 4:an nu senast, så vi har det fram till och med november nästa år.
Tycker det känns bra att köpa till. Men det är väl sällan man har nytta av det kanske.
Köpte till ett år så jag fick under hela leasingperioden. Vill minnas att det kostade runt 5000kr vilket är en rätt liten kostnad med tanke på resten av bilen och vad som potentiellt kan hända om man står utan tänkte jag ![]()
Min ID.BUZZ har 3 års fabriksgaranti ÅF bjöd på ett år extra och jag la till två år så totalt sex års garanti känns ju egentligen lite overkill men jag ska ju ha den i många år framöver…
Hängslen och bälte
Ja det är ju inte så mycket pengar sett till det hela. Har själv inte bestämt mig hur jag ska göra men lutar åt att även jag köper till 1 år extra så det täcker hela leasingtiden
Jag tycker ju att leasingbolaget borde täcka reparationer utanför garantin, det är ju egentligen deras bil. Lägg det på leasingavgiften ![]()