I dag ska jag prova Cadillac Lyriq, något jag ska kolla upp?

I dag är det dags för provkörning av Lyriq, den finns nämligen att testköra på Emporia i Malmö!

Är det något som ni tycker att jag ska undersöka extra noga? :nerd_face:

Såg en YT där killen totalsågade de billiga materialvalen i dörrar, instrumentbräda och säten. Det skulle jag tittat på. Känns viktigt i en bil som ska vara premium.

Vi skippade provkörningen. Försäljaren sa att han skulle följa med i bilen, och det är inget jag tillåter. Så vi kollade bara lite i bilen och gick efter några minuter.

Dålig dörrklang, otroligt korta dynor både fram och bak och ett för litet bagage.

”Det obekvämaste jag har suttit i” är frugans omdöme.

Får man fråga varför inte försäljaren fick följa med? Bilen kostar väl närmare miljonen!

Jag har kört betydligt dyrare bilar utan att en försäljare åkt med. Det är väldigt obekvämt att ha någon utomstående i bilen när man vill göra sig bekväm och lära känna bilen.

Ingen av de seriösa bilmärkena, t ex Mercedes eller BMW, skulle kräva att försäljaren åker med.

Efter att ha klämt på bilen som de hade inne, så ville vi ändå inte provköra den. Väldigt obekväm att sitta i faktiskt.

Skulle inte heller vilja ha med någon i bilen när jag provkör, men har aldrig råkat ut för det heller även om jag inte provkör bilar för nöjes skull. Hade jag varit 25 och haft en oklar finansieringsbild hade jag varit ok med det dock :smiling_face: