ID2 für alle Volker

Såg just Peter Esses inslag om iD2! Håller helt med, vilket lyft för VW! Mycket troligt min nästa bil om 80% av vad som visades levereras. För mer fakta, spana in Autogefühl med Thomas! Lilla batteriet 40 kWh LFP och stora drygt 50 kWh!

Ja, det skall verkligen bli intressant med de första mera rimligt prissatta och lite mindre bilarna. Flera har väl bilar på gång i en prisklass runt EUR 20000-25000. Både Teslas berykade 2:a och Kia Ev3 skall väl ligga i den prisklassen. (I Sverige får vi väl hoppas på priser runt 350K antar jag?)

Det kommer att bli ett veritabelt getingbo och som konsumenter välkomnar vi ju detta med öppna armar!

1 gillning

Den här klassen kommer bli ett getingbo en ID.2all SUV har redan viskats Citroen e-C3 säljer bra i övriga Europa Renault 5 E-tech och 4 E-tech är är på G Toyota har lovat en EV i Aygo storlek VW och Renault utvärderar ett samarbete när det gäller “småbilarna” det är dom som kommer att elektrifiera Europa inte dom större Kineser Tesla och Europeiska EV som vi här i Sverige “måste ha” med dragkrok och minst 1600kilo dragvikt

Sen får vi hoppas att det följer en ny Hot Hatch våg ID.2all har visats som GTI Hyundai har visat en N version IONIQ 5 inte riktigt en Hot Hatch men intressant hur Hyundai tänker Renault samarbetar med Alpine om A290 som är baserad på den nya 5 E-tech och rykten om en Peugeot Sport e205 GTI har cirkulerat Man kan ju bara hoppas att vikten kan hållas relativt låg på den gamla goda Hot Hatch tiden sent 80 och fram in i 90talet vägde bilarna en bit under 1000kg med 115-130 hästar dagens elmotorer med effekter runt 200-250 hästar och en 11-1200 kilos vikt (e-UP väger 1350kilo) borde ge en pigg rackare

VW ID.2all om den håller vad den lovar kommer slå ner som en bomb i VW Tuning/Stance Community den kommer få coilovers air ride rims och camber Tro mig :call_me_hand:

Tänk en Hyundai I10N, som elbil! :slight_smile:

Det var fascinerande otydligt vad som gällde runt batterifrågan så jag tror vi uppfattade lite olika.

Jag tror inte batterifrågan är lika urgent i Milano Toulouse Antwerp Barcelona där dom flesta av dessa “småbilar” kommer att hamna som den är i vårt avlånga land men i Europas storstäder kommer dom bli en nödvändighet framöver när begränsningar för hur ICE Hybrider och EV får framföras