Hej
Ska köpa första elbilen. Tittat mycket och kom fram till id3 passar mig bra. Hittade 2020 id3 max gått 4800 mil. Med 3.7. Ska man satsa på en nyare 2024? Med nyare mjukvara. Tänkt ha bilen i flera år.
Tacksam för hjälp
Hej
Ska köpa första elbilen. Tittat mycket och kom fram till id3 passar mig bra. Hittade 2020 id3 max gått 4800 mil. Med 3.7. Ska man satsa på en nyare 2024? Med nyare mjukvara. Tänkt ha bilen i flera år.
Tacksam för hjälp
Ha bilen länge = köp en uppdaterad 2024. Kolla noga så den ÄR uppgraderad. Lycka till
ID.3 före faceliften har ganska många service bulletiner som hjullager fram stabbstag däck spolarvätsketank högvoltsbatteri celler och kablage och några till den ska ha fått 4-5 hela mjukvaruuppdateringar
Efter facelift mars 2023 som 2024 årsmodell så var den mer eller mindre “färdig” och har inte krävt så mycket från service verkstaden
Ska du köpa en före faceliften ta regnummer eller vin nummer och kontakta en VW service verkstad och be dom kolla att alla service bulletiner och uppdatering är gjorda innan du slår till Kan vara smart att göra på en nyare också
En välskött välservad beggad ID.3 är ett riktigt bra köp jag har flera runt mig som köpt beggade ID.3 till vettiga priser
Lycka till
Köp 2024+ modell. Dock har jag svårt för begagnatköp utav MEB-bilar eftersom jag tycker att dess andrahandsvärde fortfarande är lite väl högt. Jag har inte gjort någon större vetenskaplig koll men varje gång jag kollar in begagnatmarknaden för MEB reagerar jag på att det känns som ett högt pris.
En vettig ID.3 2024 kostar ju en bra bit över 300 kSEK. Då kan man lika gärna sträcka sig och köpa en helt ny ID.3 Neo. Dock är ju VWs priser både på Neo och på Polon väldigt höga även som nypris. Jag vet inte jag. Förlåt om jag rör till det, men jag personligen hade försökt hitta en bättre deal. Kanske från ett märke som har fler års garanti också om man vill ha problemfritt ägande. KIA EV3?