ID4 GTX VS E-tron 55

Har idag en ID4 GTX-23 på f-leasing. Har sett att det finns ganska många lågmilade E-tron 55 (21/22:or) med lägre pris än min ID4. De flesta är proline och basic gällande utrustning vad ja kan se, men jag får habegär när jag läser om komforten…min bil har ddc så den är väl bekväm men inte speciellt tyst. Har oxå läst om hög elförbrukning och diverse om barnsjukdomar med batteri. Någon som har erfarenhet av kanske båda bilarna men främst E-tron?

Ska vi tolka det som att du är nöjd med id.4 förutom att du vill ha tystare i kupén?

Söker du maximal komfort i begagnad el-SUV har du förutom eTron, merca EQC och BMW iX där iX är modernast och vore mitt val.
Mycket prisvärda bilar tycker jag, begagnat ca två tre år.
Alla tre skapar stort habegär hos mig då jag kör dem, osar premium, välbyggda med fina material och funktioner noga implementerade.

Räckvidd är inte toppenbra längre, men kör du långt ofta?

Av lågbyggda har du Merca EQE, som är ett bättre val om du ofta ska köra långt och snabbt.

Jag är nöjd med ID4:an förutom mjukvaran och den tveksamma kvaliteten (känslan). Hade lånebil någon månad förra året (A6 hybrid), härlig komfort i den, vill ha den känslan igen :slight_smile:

Laddegenskaper och räckvidd har ingen betydelse för mig, mest hemmaladd och korta tjänsteresor. Bra tips där med BMW och Merca. Glömde skriva det igår, har inget krav med suv eller awd. Om du har erfarenhet av alla tre, vem skulle du helst välja?

Ok då provar du alla fyra jag skrev om och väljer den du gillar bäst. iXför mig isåfall
Mina favvisar är dock Taycan och EQS, väntar mest på att välutrustade ska komma den i pris. Dessa är fortfarande skitdyra även beg.
De fyra jag skrev är klart mer prisvärda

Tack för tipsen👍

BMW iX är en fantastiskt trevlig bil! Enda jag inte gillar är att bilen blir så ful när man öppnar bakluckan och att dörrklangen faktiskt är lite skramlig.

När jag kollade runt så var månadskostnaden på en helförsäkring på en BMW iX rätt så brutal, och då var det inte en M50.

Ja det är inte BMW-känsla i grejerna fullt ut, men kolfiber-panelerna förlåter allt enl mig. Bara skådespel men ändå coolt.

Dock är den väldigt, väldigt trevlig att köra enligt mig. Blev förvånad över hur lätt den kändes på vägen.

1 gillning

Utseendet överlag är väl ingen höjdare på BMW:n…?

Kollade lite på begpriserna, man får väldigt mycket bil för pengarna.

Jag tycker att den har sin charm, men vissa vinklar är väl bättre än andra. :smiley:

Måste provköra de tre premiumfläsken snart :blush:

Och i rätt färg så gristrynet döljs :+1: