Hej,
Äger en id5, som vi haft i ett år. Nu när man gick ut med att man ska sluta producera dem år 2027 blev jag lite orolig.
Är det läge att sälja, ta tappet rent ekonomiskt nu eller ska man vänta?
Tacksam för all input.
mvh
Charles
Hej,
Äger en id5, som vi haft i ett år. Nu när man gick ut med att man ska sluta producera dem år 2027 blev jag lite orolig.
Är det läge att sälja, ta tappet rent ekonomiskt nu eller ska man vänta?
Tacksam för all input.
mvh
Charles
Ditt värdefall har nog redan skett, så jag tror inte att du vinner något på att kränga iväg bilen nu.
Varför skulle du sälja för att tillverkning av en viss modell avslutas? Det sker ju hela tiden
Utifrån att elbilarna är mera känsliga enligt min egna bedömning. Och oron hos konsumenter vid köp av en bil som inte tillverkas längre, och är en elbil tror jag den gör att värdet minskar mera.
Men som sagt, ställer ju frågan öppet för jag är fundersam.
Id5 har ju i princip allt gemensamt med Id3/4/7 så även om det är standard att modeller byts ut etc och det är hellugnt så är det ju ännu mer safe i det här fallet
Så du tänker att man inte behöver panik sälja?
Jag ser inget behov av att paniksälja/byta bil om du är nöjd med bilen och inte har tänkt byta ändå. Det är inte “ID.5” som gör att bilen kommer ha ett fortsatt värde även efter att modellen läggs ner, det är “Volkswagen”. Många litar på märket och modellen spelar mindre roll. Sitt lugnt i båten skulle jag säga
Se det som att du kör runt i din Volkswagen, inte din ID.5 ![]()
Ser faktiskt 0 anledningar till att sälja om du är nöjd med bilen
Behåll om du är nöjd och bilen fortfarande uppfyller era behov.
Vem vet, kanske den håller värdet bättre som beg. nu när det slutar tillverkas nya. Är ju i vissas ögon en snyggare bil än id.4 och känns ju lite mer unik
Förstår vad du menar @cgullin , att det är vw och inte id5 som man köper.
Tacksam för ditt svar, fick mig att tänka om lite. Men samtidigt så är min oro kvar, där jag måste fundera vad värdet på bilen är om några år.
Den uppfyller våra förväntningar, och krav. Men får fundera vidare.