ID7 pro S Touring, alternativ?

Vi har börjat fundera på att byta vår ID4 mot en ny elbil. ID7 pro s touring lockar med räckvidd och storlek på bil. Pris för den utrustning vi vill ha är ~620 kkr.

Vet att den har sina brister också, tex 400 volt system. Men laddkurvan tycker jag ändå är ok, 200 kw upp till 35-40%. Ratten är uppdaterad till 2027s modell.

Funderar på om kloka personer här inne har några andra förslag på liknande storlek på bil i samma prisklass.

Tack på förhand.

Riktigt najs med fysiska rattknappar! Det är en fin bil utan några riktiga fallgropar, även om infotainmentsystemet fortfarande inte är direkt bästa på marknaden. Själv valde jag en ID4 GTX då jag inte tycker ID7 tillför så mycket mer än opraktisk längd, både utvändigt och i bagaget. Det man vinner i längd i bagaget i ID7 har man i höjden i ID4, för mig var det inget mervärde med en så lång bil, men alla är olika.

1 gillning

Ska det vara ny?
Annars beggad BMW i5 touring kanske, ont om elkombis.
ID7 är en fin bil.
Köp från en etablerad tillverkare så har du bra service/reparation mm över många år.
Nordeuropeiska bilmärken fixar svensk vinter, så dessa köper vi till familjebilar.

Efter att ha kört ganska många mil i ID.7 och ID.7 GTX (både Tourer och sedan) så är DCC chassi ett måste men DCC Sportchassit i GTX är inte lika följsamt utan mera stumt och stötig än bekvämt och behagligt i dom tvåhjulsdrivna drar man inte tungt ofta och bor inte i Åre är IMHO en GTX helt onödig

Lyssna inte bara på mig utan bilda dig en egen uppfattning ut och kör båda och ställ in DCC chassit till vad du gillar så får du se vad du tycker

1 gillning

Tack för input. En ny pro s tänker jag mig ja. Räckvidden är fin på den, jämfört med tex BMW i5. Zeekr 7GT kommer ju snart. Men den är väl mindre, sedan får man fundera på andrahandsvärdet för en sådan.

1 gillning

Har själv också en iD.4 och provkört iD.7 och tycker helt klart det är steg upp med komfort och inredning. Tror att du blir väldigt nöjd med den. Har även varit och provkört Mercedes GLB som ligger i samma prisklass, den kanske kan vara ett alternativ? Väldigt trevlig tycker jag och har 800V.

Ja får nog göra det. Är dock inte så övertygad över inredningen i Mercedes nu för tiden. Lite mycket rymdskepp. Räckvidden är likvärdig.