IONITY har 3 stora problem

Är väl samma tillverkare, eller ja, de nya snygga finns ju både från Tritium och ABB…

Circle K kör väl Aplitronic – eller tänker du på de feta för lastbilar?

Nä dom kör mycket riktigt Alpitronic på CK, men handskarna från phoenix Connector är samma både på CK Alpitronic och på Ionity Tritium/ABB :blush:

Ok! Slitage skulle jag tro då. Vilken koll du har förresten :slight_smile:

Har nördar lite i sånt pga intresset för right to repair och lite andra orsaker.
Ionity får väl beställa en låda med såna här


Och sätta bytesintervall på dom. :wink:

2 gillningar

Precis, det vore ju idiotiskt av Phoenix att konstruera en handske som inte kan underhållas. Första gången jag ser att man faktiskt kan byta delar på handsken effektivt.

Det är hylsan och DC-anslutningarna som är utbytbara, alltså de normala slitdelarna :slightly_smiling_face: nackdelen med att göra saker enkelt service och reparerbara är att man får offra lite av formfaktorn, andra exempel är t.ex Framework laptop, diverse industrianpassade laptops och Fairphone, där en kompakt formfaktor och slimmad design fått vika sig för modularitet och servicebarhet.

2 gillningar

Apropå IONITY och Värnamo… :grin:
Nivika tecknar 20-årigt avtal med IONITY

Om man läser pressmeddelande kan man undra om de har blandat ihop två olika operatörer men jag bekräfta att elmacken är inte inblandade i något här :wink:

3 gillningar

Ser lite ur att vara skrivet av en AI :sweat_smile:

1 gillning

Jag har noterat att laddhandsken på Tritium-varianten av Ionitys signaturladdare vibrerar väldigt mycket mer än motsvarande av (nyare) ABB-variant. En fundering om detta kan påverka slitaget eller handskakningsproblemen som upplevs?

Jag har laddat på alla Ionity norr om Sthlm och bara haft problem med Uppsala och Gävle (kö alltså) men ingen Taci som laddat över 80% då det måste kosta mer än att köra vidare.