Ionity sänker priserna

Såg att Ionity sänker sina priser. Nu börjar det likna något. Hur är det med Elli och WeCharge?
Någon som sitter med uppgifter får gärna berätta.

1 gillning

Fast ionity är en laddoperatör. Elli och WeCharge är roamingkort som är bundna till det priset som tex ReCharge sätter.

Hoppas att de andra laddoperatörerna följer. Jag kan tycka 5kr/kWh är “sweetspot” när det kommer till laddning. och betalar man ca 150kr i månaden så är 3-4kr det man ska förvänta sig…så ionity ligger helt rätt i mitt tycke.

Skulle varit intressant att få ut siffror hur det gick för preem när de sänkte priset på recharge. gick användnings av deras grejer upp?.

Bra prissättning och ett ganska naturligt steg.

Ionity introducerades med buller och bång och erbjöd riktigt billig laddning från start.

Sen körde de en testballong och satte priset till 8.70 samtidigt som de fick alla partners att teckna upp kunder på 12månaders abonnemang och erbjöd fortsatt riktigt bra priser.
Och de har garanterat tjänat mer pengar på abonnemangen än på själva laddningen.

När dessa abonnemangen löpte ut fick de en liten höjning och nu sista avtalet var det tillbaka till normalpris på 7-9:- igen.

Så nu när de fasat ut tillverkarnas egna avtal så erbjuder de själva ett likande avtal fast med bara 1månads bindning.

Övertygad att de sedan start gjort likt detta för att se vart opinionen mot priserna vänder, och sen faktiskt lyssnat på de svikande kundunderlaget och då hamnat där de är idag.

Synd bara att det betyder att PnC inte fungerar i sin nuvarande form, då biltillverkare knutit det till sina betalkort.

Liten dum fråga. försöker signaupp för ionity passport men den tar inte postnummer hur jag än vänder och vrider på det…

EDIT: glöm det…startade om appen så fungerade det. Appen är inte superskitbra kan jag tycka.

EDIT2: Det står första månaden ska kosta 90kr men de drog 126kr ändå.
Fick ett mail som säger:

Vi vill informera dig om att IONITY PASSPORT POWER nu är tillgängligt för dig. Den första fakturan på det månatliga baspriset på 90,00 SEK förfaller omedelbart efter mottagandet av fakturan. På de efterföljande fakturorna kommer du att debiteras ett baspris på 136,00 SEK.

kan…någon förklara för mig…vad det betyder?!

EDIT3: Nu drog de 90sek, så nu har de dragit 90sek + 136sek. Awesome.

På första frågan så fick jag inte igenom 89908, sen skrev jag 899 08 då fungerade det.

På andra frågan har jag inget svar.
Ska själv teckna ett abonnemang någon dag framöver. Det blir intressant då jag svarat på en enkät från Ionity i november och fick häromdagen ett mail som ger mig tre månader gratis månadsabonnemang som tack för att jag besvarade enkäten. Undrar hur dom löser det

1 gillning

Såhär ser det ut i min app efter att ha kopplat mailen till rätt abonnemang i appen.

1 gillning

För mig var det bara att appen av någon hade “hängt” sig. Så jag hade väl skrivit postnummer rätt men av någon anledning fick jag inte gå vidare.

Du menar nog att de har reserverat dessa belopp. Så avvakta tills de har dragit beloppet, förhoppningsvis är det rätt belopp och bara en dragning.

1 gillning

Nixpix. Det har dragits

Jag är egentligen inte förvånad, det är trots allt Ionity vi pratar om. :laughing:

Faktiskt.

Senast jag laddade i appen drog de i gbp fast jag var i danmark. Blev lite över 100kr/kWh.

Minns även när jag ringde och felanmälde en laddare och de sa: det är inget fel på den så vi kommer inte skicka ut någon
Flera veckor senare så fungerade den fortfarande inte.

Men den kanske har mognat som organisation nu för det var flera år sedan

Jag vet inte det. Tyvärr är jag inget stort fan av Ionity, så jag fortsätter att förlita mig på Tesla-laddarna även framöver. Att de sänker priserna innebär ju bara att det även i fortsättningen lär vara fullt av otrevliga taxichaufförer som prompt ska ladda till 100%.

1 gillning

Var det en av dom med kortbetalning? Annars är det ju så det är med appar…

Är bättre dom reserverar dom kan lämna tillbaka om det inte fungerar.

Det var med appen… …

Hahaha ja så är det… ionity är taxi platser

Hmm, tecknade Passport Motion igår. Vips blev jag av med 65 + 45 kronor.

Blev billigare för dig. Jag fick svar från deras kundtjänst att det skulle regleras nästa månad.