KIA EV3 - förhandstitt

Testkörning av förproduktionsbil i Arvidsjaur om jag gissar rätt.

1 gillning

Ytterligare lite om ev3

Belgisk prislista – ser ut som att enbart det stora batteriet kommer till Europa.

1 gillning

40k euro… Då lär den väl hamna på. 600k iaf…

Vi får väl vänta och se men det ser ju lite trist ut ifall den kommer kosta som en Niro/kona. Verkar ju dock bättre än dem men ändå…

jag var inne på Förenade Bil i Göteborg som säljer Kia här.

De sade att de trodde EV3 skulle komma på “sensommaren/tidig höst” men hade förstås inget att säga om prisbilden.

Ser man till vad en EX30 kostar i BE, så ligger den instegsmodellen av EV3 på samma pris som en EX30 Plus med single motor. Då har den dock ett bra mycket större batteri än den kinesiska räktrålaren.

Jag har hört, från någon som är lite insatt, att man troligen även kommer att ta in det lilla batteriet till Sverige. Kanske den då kan landa runt 400k med det lilla batteriet.

Den som lever går se… :blush:

2 gillningar

Nu finns det även en prislista från Nederländerna. De har valt att ta in både lilla och stora batteriet, samt valt andra namn på de olika versionerna jämfört med grannarna i Belgien.

Jämför man dessa priser (exkl. MOMS) med priserna på EX30 i NL så landar instegsmodellen ca €1100 under enklaste Core versionen av EX30. Tar men en GT-PlusLine så ligger den på samma pris som en EX30 Ultra Single motor.

2 gillningar